06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 12 آذر 1397 ساعت 13:57

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان: صادرات سیمان 10 درصد افزایش یافت

cemدبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، گفت: در هفت ماهه امسال، صادرات سیمان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۷ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسید.
به گزارش جهان معدن به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا شیخان درباره وضعیت صادرات سیمان اظهار کرد: در هفت ماهه امسال، صادرات سیمان و کلینکر به ۷ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.


وی ادامه داد: در ۷ ماهه امسال، سه میلیون و ۸۴۱ هزار تن کلینکر و سه میلیون و ۸۰۲ هزار تن سیمان صادر شده که در مجموع صادرات، نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به ۷ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسیده که توانسته افزایش ۱۰ درصدی داشته باشد.
شیخان، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی را عامل کاهش به کشورهای همسایه دانست و اظهار کرد: معاملات اقتصادی با کشورهای همسایه معمولا با ریال انجام می‌شود و تعهد ارزی باعث محدود شدن صادرات به این کشورها شده است.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت صادرات در پنج ماهه دوم سال گفت: صادرات در پنج ماهه دوم سال روند کاهشی خواهد داشت مگر آنکه تصمیمات دیگری برای تحولات ارزی صورت گیرد.