01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 26 مهر 1400 ساعت 16:55

صادرات نیمی از تولیدات انسی ماکارون

کمبودهای ناشی از تامین آرد باکیفیت، فشارهای مستقیم و غیرمستقیم تحریم‌ها، عدم تطابق قوانین جاری مالیاتی و قرار گرفتن تولیدکننده بین دو سنگ آسیاب به قانون و شرایط؛ از جمله مشکلاتی است که مدیرعامل شرکت انسی‌ماکارون در نشست خبری خود با خبرنگاران به آنها اشاره کرده و گفت: ما با استفاده از فناوری‌های روز و باتکیه بر نیروهای داخلی سبب تولید انواع محصولات غذایی هستیم و برای سودرسانی و رسیدن به اهداف ذینفعان تلاش می‌کنیم، اما همواره در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.

به گزارش جهان معدن ، سیدیاسر میراحمدی با اشاره به تاریخچه انسی ماکارون گفت: این شرکت با مدیریت 100 درصد خصوصی و با نشان تجاری انسی سال ۱۳۵۱ با بیش از سال‌ها سابقه فعالیت جمعی از مؤسسین شرکت که متخصصین باتجربه‌ای در زمینه تولید صنایع‌غذایی برای ارائه کالا و خدمات در بخش‌های مختلف جامعه بودند؛ دایر شد.

وی با بیان اینکه این شرکت محصولات و تولیدات خود را با امکانات فوق‌العاده و منحصر‌به‌فردی طراحی کرده است، افزود: شرکت انسی ماکارون اولین تولیدکننده اسپاگتی در ایران و ملقب به پدر صنعت اسپاگتی ایران است. همچنین بزرگترین تولیدکننده رشته‌ آش در خاورمیانه، بزرگترین صادرکننده رشته آش در ایران و اولین و بزرگترین تولیدکننده رشته پلو در ایران به سبک سنتی- دستگاهی به شمار می‌رود.

میراحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت انسی ماکارون محبوب‌ترین برند در کالاهای اساسی از جمله رشته آش، رشته پلو و ورمیشل در ایران و خارج از کشور است و رتبه اول در کیفیت، محبوبیت و جایگاه در کشور عراق را دارد؛ به نوعی که نام برند انسی جایگزین نام محصول شده است.

مدیرعامل شرکت انسی ماکارون همچنین گفت: محصولات انسی اولین گزینه، اولویت و برند برای شرکت‌های ترکیه‌ای جهت خرید محصول و بسته‌بندی کردن با برندهای ترکیه‌ای به جهت داشتن کیفیت محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: این شرکت همچنین دارای کاملترین سفره ایرانی در صنعت ماکارونی و غذایی (پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر) و اولین تولیدکننده رشته استاندارد در ایران است.

میراحمدی با اشاره به اینکه شرکت انسی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با توجه به آخرین تکنولوژی‌ها بیشترین مصرف در محصولات را دارا بوده است، تاکید کرد: کمبودهای ناشی از تامین آرد باکیفیت، فشارهای مستقیم و غیرمستقیم تحریم‌ها، عدم تطابق قوانین جاری مالیاتی و قرار گرفتن تولیدکننده بین دو سنگ آسیاب به قانون و شرایط از جمله مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان این حوزه به شمار می‌رود.

وی گفت: شرکت انسی ماکارون افتخار می‌‌کند که در برنامه توسعه شرکت و در افتتاح خط تولید جدید ورمیشل و ماکارونی و اشتغال به کار حداقل ۷۰ نفر در فاز اول و داشتن همکاران غیور و باانگیزه و داشتن مشتری‌های وفادار و انتقادات سازنده و راهگشا از مصرف‌کنندگان و مشتریان موفق و سربلند عمل کرده است.

مدیرعامل انسی‌ماکارون از صادرات نیمی از محصولات شرکت به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی خبر داد و گفت: این شرکت از سال 1352 در زمینه تولید انواع ماکارونی و اسپاگتی فعالیت خود را آغاز کرده و طی سال‌های اخیر به تولید محصولات دیگری مثل ترشیجات و کنسروجات هم روی آورده است و در حال حاضر 150 محصول در این شرکت تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این مجموعه برای 400 نفر به طور مستقیم و 4000 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است و برای جذب 150 نیروی جدید هم برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت انسی ماکارون گفت: کشورها را برای صادرات بخش‌بندی کرده‌ایم و از بهترین صادرکنندگان شعریه به کشور عراق محسوب می‌شویم و بیش از 1300 تن در ماه شعریه به این کشور صادر می‌کنیم. همچنین رشته آَشی به اروپا، حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای سی‌آی‌اس صادرات داریم و در آفریقا هم بازار خوبی ایجاد کرده‌ایم.

وی گفت: ظرفیت دستگاه‌های نصب شده در ایران یک میلیون و 200 هزار تن است که 700 هزار تن آن به کار گرفته شده است.

میراحمدی با بیان اینکه آسیا 8/1 تولید جهان را به خود اختصاص داده که ظرفیت کمی است، گفت: 50 درصد محصولات انسی ماکارون صادر می‌شود که نسبت به رقبای داخلی و آسیایی رقم مناسبی است.

مدیر شرکت انسی ماکارون گفت: تجهیزات و دستگاه‌های تولید اسپاگتی و ماکارونی وارداتی است که این مسأله به خاطر کیفیت دستگاه‌ها و گارانتی آنهاست.

میراحمدی گفت: دستگاهی از ایتالیا را در حال نصب داریم که ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و هزار تن ظرفیت شرکت را افزایش می‌دهد.

میراحمدی گفت: حتی قابلیت ارسال اسپاگتی به ایتالیا که مهد این محصول است را هم داریم.

مدیرعامل انسی ماکارون گفت: بهترین گندم برای تولید اسپاگتی گندم درون است که بهترین رقم آن در استان خوزستان تولید می‌شود. مواداولیه خوب و ماشین‌آلات به ‌روز دنیا را هم داریم و محصولات ما از کیفیت جهانی برخورداند.

وی افزود: در زمینه تولید ماکارونی دانش فنی به‌ روز است و شرکت انسی از استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها برای همکاری استقبال می‌کند.