29 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 19 آذر 1397 ساعت 13:17

رییس سازمان صنعت استان تهران خبرداد؛ تعدد بخشنامه‌ها از مشکلات صادرکنندگان است

yadsaرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان تهران گفت: از مشکلات صادرکنندگان مشکل فضای کسب و کار از جمله تعدد بخشنامه‌هاست.
به گزارش جهان معدن به نقل از فارس، یدالله صادقی در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با اشاره به واگذاری انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران به بخش خصوصی گفت: البته در کنار این امر مسایل حاکمیتی هم سر جای خودش است و نظارت‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.


رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: صادرکنندگان و فعالان اقتصادی دچار مشکلاتی هستند که مهمترین آن‌ها موضوع فضای کسب و کار است و یکی از مهمترین مسایلی که در فضای کسب و کار مشکل ایجاد می‌کند، تعدد و تکثر بخشنامه‌ها و آیین نامه‌هاست.
وی افزود: طی یک سال گذشته از طریق بازرگانی با سرکشی مدون و برنامه‌ریزی شده و سرکشی به واحدهای تولیدی مباحث مختلف را پایش کرده‌ایم و در بحبوحه اتفاقات چند ماه اخیر مشکلات را به مسوولان منتقل کرده‌ایم و در مواردی به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از دستورالعمل‌ها اصلاح شود، اما همواره این موضوع مد نظر ما بوده که ای کاش این مسایل به صورت عملیاتی‌تر انجام می‌شد.
صادقی بیان داشت: آنچه امروز بیشتر با آن مواجه هستیم تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی است و تامین مواد اولیه، اصلاح فرآیندهای آن باید به گونه‌ای باشد که برای تشکل‌ها نقش در نظر بگیریم و فرآیند آن کوتاه‌تر شود که این کار می‌توانست از طولانی شدن صف‌ها در وزارتخانه جلوگیری کند.
وی افزود: از بیش از 50 برگزیده صادر کننده بیش از 30 نفر مربوط به استان تهران بوده‌اند، بنابراین بیشترین تعداد کارت‌های بازرگانی مربوط به استان تهران است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: پتانسیل صنعت و بازرگانی و اشتغال ناشی از آن بسیار دارای اهمیت است اما متاسفانه میزان صادرات صادرکننده را در استان تهران به طور دقیق نمی‌دانیم تا سال گذشته برآورد می‌کردیم که حدود 24 درصد صادرات کل کشور و حدود 80 درصد خدمات فنی و مهندسی متعلق به تهران است.
وی افزود: صادرکنندگان استان تهران سال گذشته 9.8 میلیارد دلار کالا صادر کرده‌اند و در 7 ماهه ابتدای امسال هم میزان صادرات صادرکنندگان تهران حدود 6 میلیارد دلار بوده است.
صادقی بیان داشت: یک سری از مشکلات ناشی از نوسانات ارزی با هماهنگی و وحدت بین صادرکنندگان و دولت و به طور مشخص وزارت صنعت قابل حل است تا صادرکنندگان بتوانند صادرات و حتی واردات مواد اولیه را بهتر از گذشته انجام دهند.