10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 19 آذر 1397 ساعت 14:00

در مدت ۸ ماهه ۹۷ محقق شد؛ افزایش ۷ درصدی ارزش صادرات محصولات معدنی

0528ارزش صادرات محصولات معدنی در مدت ۸ ماهه امسال ۷ درصد افزایش یافت. در این مدت بیش از ۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار از تولیدات این بخش روانه بازارهای صادراتی شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۳۹ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۸۳ تن انواع محصولات معدنی صادر شد که ارزش آن به ۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۱۳۱ هزار دلار رسید. میزان صادرات وزنی این محصولات، ۱۰ درصد کاهش یافت.


از این میزان ارزش صادرات، ۳ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی، ۵۱۴ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار زنجیره مس و محصولات پایین دستی، ۳۹۱ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار زنجیره سیمان، ۳۳۵ میلیون و ۱۰۵ میلیون دلار کنسانتره سنگ آهن، ۲۶۰ میلیون و ۷۱۶ هزار دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط، ۱۸۷ میلیون و ۸۰۹ هزار دلار زنجیره روی، ۹۲ میلیون و ۳۹۹ هزار دلار زنجیره سرب و ۸۸ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار آهن اسفنجی صادر شد.
همچنین در مدت یاد شده، ۶۱ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار زغال سنگ و کک، ۳۹ میلیون و ۳۶۹ هزار دلار زنجیره کروم، ۲۳ میلیون و ۴۴۷ هزار دلار زنجیره مولیبدن، ۸ میلیون و ۲۰۶ هزار دلار انواع سفال، آجر، کاشی و سرامیک، ۲۲۰ هزار دلار پودر آلومینا و محصولات مرتبط، ۲۱۹ هزار دلار زنجیره تیتان، ۱۳۷ هزار دلار آنتیموان، ۱۱۶ هزار دلار فلزات و سنگ های گرانبها، ۷۶ هزار دلار میکا، ۱۶ هزار دلار نیکل و محصولات و همچنین یک میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۱۶۲ هزار دلار سایر معادن و صنایع معدنی صادر شد.
کاهش ۳۶درصدی واردات
طی ۸ ماهه سال ۹۷، افزون بر ۲ میلیون و ۵۷۳ هزار تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۹۱ میلیون و ۸۷۶ هزار دلار وارد شد که حاکی از کاهش ۳۶ درصدی میزان تناژ و کاهش ۲۷ درصدی ارزش محصولات است.