31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 21 اسفند 1397 ساعت 15:54

همکاری نظام مهندسی معدن و ایمیدرو برای جذب سرمایه

dariuesmرییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران از برنامه ‌ریزی برای شناسایی و رفع موانع جذب سرمایه و سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی با همکاری سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) خبر داد.
به گزارش جهان معدن به نقل از ایرنا، 'داریوش اسماعیلی' در گردهمایی روسای سازمان‌های نظام مهندسی معدن استان‌ها در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان نظام مهندسی معدن در نظر دارد فرصت‌های سرمایه گذاری را به شکل جامع و مشخص در سراسر کشور به تفکیک مواد معدنی، صنایع معدنی و استان‌ها تهیه کند.


به گفته این مقام مسئول، در این زمینه همراه با سازمان ایمیدرو یک تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهد شد.
اسماعیلی از برنامه‌ریزی برای برطرف ساختن موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: قرار است این موانع با همکاری ایمیدرو شناسایی شود.
وی یادآورشد: مالیات، موانع دولتی، عوارض، موانع طبیعی و زیست محیطی، نبود امنیت سرمایه گذاری و غیره می تواند از جمله این موانع به حساب آید.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ابراز امیدواری کرد با شناسایی این موانع، بخشی از سرمایه‌های سرگردان جامعه به سمت بخش معدن و صنایع معدنی سوق یابد.
وی پیرامون اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: این نقشه راه از 72 بند تشکیل شده که 30 بند آن مربوط به ایمیدر بوده و برای اجرای این موارد سازمان نظام مهندسی معدن نیز اعلام آمادگی کرده است.
اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: تا پایان فروردین ماه 98 تفاهم نامه یاد شده بین سازمان نظام مهندسی معدن و ایمیدرو نهایی شود تا همه استان‌ها از مزایای آن برخوردار شوند.
وی امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد در ماه‌های گذشته را خاطرنشان ساخت و گفت: پیش از این نیز میز صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی در استان‌ها وجود نداشت، اما با امضای تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با صندوق یاد شده و برخورداری از خدمات آن در استان‌ها، اکنون وارد مرحله عملیاتی شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران همچنین از انجام اقدام‌های اولیه در زمینه هوشمند سازی در این سازمان خبرداد و یادآور شد: پرتال سازمان مرکزی و 31 پرتال برای سازمان استان‌ها طراحی شده و تا پایان فروردین ماه همه استان‌ها از آن برخوردار خواهند شد.