09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 13 خرداد 1398 ساعت 12:11

علاءالدین میرمحمدصادقی: بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در کشور است

alaعلاءالدین میرمحمد صادقی، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در روز صنعت و معدن امسال این پیام به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داده خواهد شد که بدون هیچ تردیدی سرمایه‌هایشان را روانه بخش تولید کشورمان کنند و به صراحت اعلام شود که دولت شرایط فعالیت اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران هموار کرده است.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا این کارآفرین اظهار کرد: انتظار فعالان بخش خصوصی این است که در مراسم روز صنعت و معدن امسال فعالان اقتصادی به صراحت مشکلات خود را با دولت در میان گذاشته تا برای توسعه فعالیت‌های خود امیدوار شوند.


او افزود: در حال حاضر که توسعه صنایع کشور نیازمند تزریق نقدینگی است، از این رو انتظار می‌رود سیاست‌های دولت در خصوص جذب سرمایه داخلی و خارجی بیان شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در مقطع کنونی که با تحریم‌ها و محدودیت‌های بین المللی در روابط اقتصادی کشور مواجه هستیم، گفت: بسیاری از فعالان بخش خصوصی علاقمند هستند با حضور پررنگ‌تر در کنار دولت قرار بگیرند و سرمایه‌های سرگردان خود را به سمت طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند، هدایت کنند و برخی نگاه‌های غیرکارشناسی که اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد را با همکاری نگاه توسعه طلبانه وزارت صمت از سر راه بردارد.
او ادامه داد: با افزایش حضور بخش خصوصی به بخش تولید علاوه بر رونق شاهد افزایش اشتغالزایی خواهیم بود. بنابراین اگر در خصوص مراسم روز صنعت و معدن قرار است سیاست‌گذاری نتیجه بخشی صورت بگیرد، باید نقشه راهی 20 ساله رو به روی سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور قرار داده شود تا آنان برای دو دهه آینده خود برنامه ریزی کنند. در این صورت هم دولت و بخش خصوصی با شرکت در این گردهمایی نتایج مثبتی خواهند گرفت.
میرمحمد صادقی با اشاره به عملکرد فعلی وزارت صمت افزود: آقای رحمانی وزیر کاردانی است و علاقمند است در بخش صنعت تحولاتی ایجاد کند. چنین نگاهی بسیار خوب است اما تحقق تحولات بزرگ در راستای توسعه صنایع نیازمند این است که در تصمیم گیری‌ها از مشورت بخش خصوصی بهره مند شود و جلسات بیشتری با سرمایه گذاران بخش خصوصی و پیشکسوتان بخش صنعت و بازرگانی داشته باشد. به پیشنهادهای آنها گوش دهد و همراستا با نظرات آنها تصمیم آخر را بگیرد. اگر اینگونه عمل کند مطمئنا موفق خواهد شد.
این کارآفرین و فعال اقتصادی پیشکسوت تاکید کرد: در روز صنعت و معدن امسال باید این پیام به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داده شود که بدون هیچ تردیدی سرمایه‌هایشان را روانه بخش تولید کشورمان کنند. به صراحت اعلام شود که دولت شرایط فعالیت اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران هموار کرده و از صفر تا صد فعالیت آنها تضمین شده است.
او با بیان اینکه امسال می‌توان سرمایه گذاران را نسبت به ورود به بخش معدن تشویق کرد، گفت: در حالی که بخش معدن کشور دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما در برخی از معادن آنطور که باید سرمایه گذاری صورت نگرفته و به طور قابل قبولی از ذخایر آن بهره برداری صورت نگرفته است. اگر سیاست‌گذاری وزارت صمت امسال در جهت توسعه معادن کشور برای بخش خصوصی تشویقی و حمایتی باشد، می‌توانیم به توسعه و شکوفایی معادن و صنایع وابسته به آن امیدوار باشیم. ضمن اینکه اشتغالزایی عظیمی در این بخش جریان خواهد گرفت.