07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 22 مرداد 1398 ساعت 15:38

معاون وزیر صمت در دیدار با مدیر ارشد سازمان یونیدو: ایران ظرفیت های لازم برای توسعه همکاری های صنعتی با سایر کشورها را داراست

184A0665معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با قائم مقام سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با اشاره به توانمندی‌های نیروی انسانی متخصص ایران، گفت: ظرفیت‌های لازم برای گسترش همکاری‌های صنعتی با یونیدو و سایر کشورها وجود دارد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، برات قبادیان اظهار داشت: از فرصت‌های همکاری مشترک با سازمان جهانی یونیدو استقبال می‌کنیم و البته مباحث توسعه صنعتی به ویژه انقلاب چهارم صنعتی می‌تواند مبنای ارتقای همکاری‌های طرفین واقع شود.

وی افزود: در اجلاس آتی یونیدو در ابوظبی، ایران می‌تواند سهم قابل توجهی در همکاری‌های لازم برای برنامه‌های فنی و زیست محیطی این سازمان داشته باشد.
قبادیان بیان کرد: وزارت صمت به عنوان کانون همکاری‌های سایر دستگاه‌ها با یونیدو تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای به کار بسته است.
معاون وزیر صمت گفت: یک سوم تولید ناخالص داخلی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت متمرکز است و این وزارتخانه به نوعی پایه انتقال فناوری به سایر بخش‌ها از جمله صنعت نفت، کشاورزی و نیرو نیز به شمار می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: طی 3 سال اخیر و با تغییر رویکرد در نوع همکاری‌های میان طرفین، شاهد افزایش قابل توجه همکاری بودیم که این امکان برای ارتقای افزون‌تر نیز بیش از پیش مهیاست.