10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 02 اسفند 1396 ساعت 12:12

افتتاح پروژه های شرکت زغالسنگ پروده طبس در دهه فجر

photo 2018-02-15 14-50-44با شروع فعالیت استخراج از پانل های استخراج زون 4؛ بهره برداری از فاز 3 معدن پروده یک (پویش معادن سابق) به طور رسمی آغاز شد.
مهندس کریتی مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس در مراسم افتتاح عملیات استخراج این کارگاه‌ها در معدن با اعلام خبر آغاز عملیات استخراج از پانل های مذکور افزود: در نخستین گام بعد از تحویل فاز 3 به این شرکت، بهره برداری نیمه مکانیزه استخراج زیرزمینی کارگاه‌ها وارد مرحله عملیاتی شد.
مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس در ادامه گفت: بهره برداری از ذخایر این حوزه در سال 93 توسط این شرکت و با عنوان "اجرای کلیه عملیات مربوط به طراحی، آماده سازی، تجهیز و استخراج حدود 6/8 میلیون تن ذخیره زمین شناسی زغالسنگ خام شامل مهندسی، تأمین تجهیزات و مصالح مصرفی، آماده سازی و استخراج از لایه های C1، B1 و B2 زون های4 (قسمتی)، 6، 7 و 8 معادن پروده یک به صورت مکانیزه و سنتی مطابق با مدارک، نقشه ها و شرایط پیوست" به مناقصه گذاشته شد که در نهایت شرکت ذوب آهن اصفهان در این مناقصه برنده و قرارداد کار با شماره 1677 در تاریخ 10 خرداد 93 به شرکت مذکور ابلاغ شد. وی تاکید کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه با تأسیس شرکت پویش معادن عملیات اجرایی قرارداد را آغاز كرد و با جذب مجموع حدود 250 نفر نیرو، آماده سازی و تجهیز اولیه معدن را در دستور کار خود قرار داد. با این حال و علیرغم گذشت بیش از 3 سال از فعالیت شرکت مذکور، روند اجرا با کندی پیش رفت تا اینکه مجموعه ذوب آهن اصفهان و پویش معادن به علت عدم تمایل به ادامه فعالیت در حوزه معدنکاری زغال و عدم دستیابی به اهداف تدوین شده در برنامه عملیاتی معدنی، از ادامه کار منصرف شده و فعالیت نیروهای شاغل در معدن به حالت تعلیق در آمد تا اینکه بعد از پیگیرهای مکرر توسط شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان ناظر قرارداد فوق الذکر و توافقات حاصل از جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی، محدوده عملیاتی قرارداد مذکور در اواسط آذرماه 96 به شرکت زغالسنگ پروده طبس تحویل داده شد.

مهندس کریتی افزود: با توجه به اهمیت کار بهره برداری از ذخایر معدن و همچنین برگشت به کار نیروهایی که توسط مجموعه پویش معادن طی چند ماه اخیر تعدیل شده بودند، کار برنامه ریزی عملیاتی فعالیت مجدد معدن به سرعت در دستور کار شرکت زغالسنگ پروده طبس قرار گرفت و با گذشت کمتر از 2 هفته از تحویل رسمی معدن به این شرکت، عملیات استخراج از دو پانل شورتوال در زون 4 فاز 3 معدن پروده یک در 4 دی ماه 96 کلید خورد تا در نخستین گام 64 نفر از نیروهای سابق شرکت پویش به عنوان پیمانکار قبلی قرارداد، مجدداً به کار خود بازگردند. ضمن اینکه به تدریج و همزمان با پیشرفت کار، سایر نیروها نیز در مراحل بعدی به خدمت گرفته خواهند شد.
وي با اشاره به تجارب ارزشمند مجموعه نیروهای شرکت در خصوص معدنکاری زغالسنگ که باعث شده این شرکت طی سال های اخیر به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغالسنگ خام و کنسانتره کشور مطرح باشد، عنوان كرد: با توجه به اینکه در حال حاضر فعالیت‌های فاز 3 معدن پروده یک توسط شرکت زغالسنگ پروده طبس مدیریت و برنامه ریزی می شود، کار طراحی و آماده سازی سایر کارگاه‌های فاز 3 از هم اکنون در دست اقدام است تا فعالیت‌های حفریات معدنی و استخراج زغال این فاز نیز مانند معادن یک و مرکزی، به شکل منظم و مستمر ادامه یابد تا علاوه بر افزایش بهره وری تولید، اشتغال پایدار و توسعه بیشتر صنعتی، معدنی و اقتصادی برای منطقه به همراه داشته باشد.
* ركورد جديد توليد كنسانتره زغالسنگ
شركت زغالسنگ پروده طبس در ادامه مسير رو به رشد و جايگاه ويژه خود در زنجيره معدنكاري و صنعت فولاد كشور باز هم ركورد جديد ديگري در تاريخ معدنكاري زغالسنگ كشور ثبت كرد و موفق شد در آذر ماه 96 با فرآوري 133 هزار تن زغال خام به رقم 70 هزار و 591 تن كنسانتره زغالسنگ دست یابد.
مهندس كريتي افزود: دستيابي به اين ركورد توليد در حالي محقق شد كه نه تنها استخراج مكانيزه لانگوال به خاطر اجراي عمليات اورهال تجهيزات غيرفعال بود؛ بلكه كارخانه زغالشويي شركت در اواخر مهر ماه دچار آتش سوزي شد كه در اين حادثه علاوه بر آسيب ديدن بخش هاي برقي و كنترلي، يك دستگاه فيلترپرس و يك خط نوار نقاله به طور كامل آسيب ديد و مشكلي غيرمترقبه و بزرگ در مسير اجراي برنامه ها و اهداف شركت ايجاد كرد.
به  گفته مهندس كريتي بالاترين ميزان توليد كنسانتره قبلي مربوط به دي 95 با 62 هزار و 90 تن بود كه با 14 درصد افزايش در آذر ماه امسال به 70 هزار و 591 تن رسيد تا پيشتازي شركت زغالسنگ پروده طبس در استخراج و توليد زغالسنگ به عنوان بزرگترين توليدكننده كشور و همچنين جايگاه مهمي كه اين شركت در چرخه اقتصاد معدني و صنعت فولاد ايران ايفا مي كند را تثبيت كند. وي افزود: علاوه بر ثبت ركورد جديد مجموع توليد كنسانتره زغالسنگ 9 ماهه امسال اين شركت تا پايان آذر ماه به بيش از 430 هزار تن رسيد كه با وجود تمامي مشكلات حاكي از تحقق 108 درصدي برنامه سالجاري است.
افتتاح پروژه های شرکت زغالسنگ پروده طبس در دهه فجر 96
براساس این گزارش شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان نخستین بهره بردار معدن تمام مکانیزه زیرزمینی زغالسنگ کشور که بزرگترین تولیدکننده زغالسنگ خام و کنسانتره ایران طی 3 ساله اخیر بوده است، علاوه بر نقش تأثیرگذار خود در چرخه رشد و اقتصاد معدنی و صنعتی منطقه؛ به عنوان یک بنگاه خصوصی اقتصادی در توسعه و عمران شهری نیز موثر بوده و خدمات ارزنده ای در قالب مسئولیت های اجتماعی به جامعه پرتلاش معدنکاران و عموم شهروندان ارائه کرده است.
ارائه امکانات، حمایت ها و خدمات ورزشی از جمله اقداماتی است که این شرکت به کارکنان و عموم مردم شهرستان عرضه می کند. در همین راستا و به یمن ایام ا... دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی دو طرح ورزشی با  حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم منطقه در مجلس، استاندار خراسان جنوبی و هیأت همراه، فرماندار و مسئولان محلی، مهندس نوروزی مدیرعامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، مهندس کریتی ثانی مدیرعامل شرکت و ریاست و اعضای هیأت مدیره و مدیران شرکت افتتاح شد.

 

**مشخصات پروژه های افتتاح شده**
مجموعه آبی زغالسنگ طبس شامل استخرهای قهرمانی، آموزشی و کودکان– سونای خشک و بخار– حوضچه آب سرد– سالن بدنسازی– کافی شاپ– اتاق ماساژ و اتاق احیاء با بهره گیری از اقلام و تجهیزات استاندارد به
زیربنای 2306 مترمربع و شامل 1925 مترمربع فضای ورزشی و تفریحی و 381 متر مربع تأسیسات با سرمایه گذاری حدود 45 میلیارد ریال افتتاح شد.
این مجموعه که در ضلع جنوبی مجموعه اداری شرکت زغالسنگ پروده طبس و در جوار سایر تأسیسات ورزشی احداث شده، دارای امکانات و شرایط کاملی همچون احداث مجموعه بر اساس استانداردهای ساخت و ساز و تحت نظارت کامل فنی و عمرانی، استفاده از وسایل مصرفی، اقلام و تجهیزات کیفی در مراحل ساخت و تجهیز، جدیدترین نوع تجهیزات در بخش تأسیسات و تصفیه آب و ... است.
عملیات ترمیم و نوسازی زمین چمن فوتبال شرکت نیز یکی دیگر از پروژه هایی است که بعد از حدود 15 سال بهره برداری همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شد. این مجموعه به مساحت 11700 متر مربع است.
مجموعه ورزشی سرپوشیده به مساحت 4020 مترمربع (2900 مترمربع کاربری ورزشی) با ظرفیت 2500 نفر تماشاگر و دارای کفپوش پارکت چوبی استاندارد به مساحت 645 مترمربع، زمین استاندارد والیبال و بسکتبال، سالن های جانبی رزمی، بدنسازی، تنیس روی میز، رختکن و فضای اداری و دفتری و زمین ساحلی به زیربنای 730 مترمربع و دارای ابعاد استاندارد برای برگزاری والیبال و هندبال ساحلی نیز از دیگر طرح هاست.