09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 09 دی 1398 ساعت 14:22

فعالیت 22 پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 490 میلیارد ریال در سروستان

0194qرییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت: سروستان دارای 22 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری بیش از 490 میلیارد ریال و اشتغال 486 نفر در بخشهای مختلف صنعتی است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، حمیدرضا ایزدی در جلسه فعالین اقتصادی سروستان با استاندار فارس و بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی این شهرستان بیان کرد: ضرورت دارد تا همکاران در سند پیشران توسعه اقتصادی ، تحقق اقتصاد مقاومتی ، بومی سازی، تلاش در راستای برندسازی بین المللی وملی ، توسعه امر صادرات و جذب سرمایه گذار در راستای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد صنایع مادر تلاش مضاعفی در جهت اعتلای صنعت کشورو استان انجام دهند.

وی ادامه داد: سروستان دارای 22 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری بیش از 490 میلیارد ریال و اشتغال 486 نفر در بخشهای مختلف صنعتی است ،که بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در شهرستان سروستان مربوط به گروه های صنعتی صنایع غذایی با 8 فقره ومیزان سرمایه گذاری183 میلیارد ریال با 306 نفر است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس افزود: 28 واحد دارنده جواز تأسیس در شهرستان سروستان موجود می باشد و سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آن بیش از 39 هزارو 388میلیارد ریال و اشتغال 876 نفر پیش بینی شده است.

ایزدی اضافه کرد: این درحالی است که بیشترین پیش بینی سرمایه گذاری مندرج در جواز تاسیس های صادره شهرستان سروستان مربوط به گروه صنعتی کک و فراورده های حاصل از نفت با سرمایه 38 هزارو457 میلیارد ریال با اشتغال پیش بینی شده 450 نفر است.

وی بیان کرد: این شهرستان در بخش معدن دارای 15 پروانه بهره‌برداری معدنی با میزان ذخیره قطعی 58 میلیون تن با میزان سرمایه‌گذاری 115 میلیارد ریال با ظرفیت استخراج سالیانه بیش از ۱ میلیون تن و اشتغال 112 نفر فعال است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در این سفر یک روزه ضمن دیدار و گفتگو با همکاران با اشاره بر تعامل و هم افزایی با تشکلهای بخش خصوصی در رونق بیش از پیش تولید بر تلاش وجدیت در اجرایی و عملیاتی کردن 7 محور برنامه های راهبردی وزارت صمت ، توام با 13 برنامه زیر ممجموعه این راهبردها ورعایت اصل قانون مداری تاکید کرد.

ایزدی در جلسه فعالین اقتصادی با استاندار فارس که معاونین و روسای ستادی استانداری ، محسن پور زارعی «فرماندار شهرستان» و مدیران کل دستگاهای اجرایی استان و شهرستان نیز حضور داشتند، شرکت کرد.

گفتنی است که بازدید از شهرک صنعتی و آشنایی با میزان توانمندیهای واحدهای مستقر در شهرک و آشنایی با مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی از دیگر برنامه ها بود.

در شهرستان سروستان بیش از یک هزار واحد صنفی موجود می باشد. این شهرستان سروستان در ۸۵ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.