09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 01 تیر 1399 ساعت 10:27

بستر تعامل این وزارتخانه و بانک ها فراهم شده است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: در چارچوب هم افزایی و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری در بخش های مولد، بستر مناسب بین وزارت صمت و بانک ها فراهم شده است.

 

به گزارش جهان معدن، دکتر سعید زرندی افزود: یکی از حلقه های مفقوده عدم پیوند مناسب بین صنایع بالا دست و پایین دست در فلزات مهم و ارزشمند بوده است و رویکرد فعلی وزارت صمت نگاه زنجیره ای توسعه است تا در این مسیر امکان پیشبرد برنامه ها در عرصه صنایع پایین دست و بالا دست به صورت متوازن مهیا شود.


وی با ابراز این مطلب که بانک ها در زمینه سرمایه گذاری در صنایع پایین دست استقبال خوبی داشته اند و هم اکنون نیز مذاکرات در این زمینه ادامه دارد، تصریح کرد:یک نمونه موفق این همکاری در زمینه تامین سرمایه آلومینیوم جنوب است که در این عرصه به خلق ارزش افزوده و افزایش این فلز مهم و کاربردی منجر شد.


این مقام مسئول ادامه داد: بانک ها در خصوص سرمایه گذاری در زنجیره ها آمادگی دارند و همین امر می تواند زمینه را برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها با جذب سرمایه بخش خصوصی و سایر منابع غیر دولتی فراهم کند و امیدواریم نمونه های موفق مشارکت نظام بانکی در این عرصه باعث رونق تولید در سطح ملی شود.

شایان ذکر است بانک صادرات ایران در زمینه تامین منابع مالی شرکت آلومینیوم جنوب که اردیبهشت ماه سال جاری فاز نخست آن به بهره برداری رسید نقش برجسته ای داشت.