28 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 16 تیر 1399 ساعت 15:54

منطقه ویژه اقتصادی لامرد، غرفه برتر نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری شیراز شد

غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه بانک، بیمه، بورس و فرصت های سرمایه گذاری استان فارس معرفی شد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، چهارمین نمایشگاه بانک، بیمه، بورس و فرصت های سرمایه گذاری شیراز (FARS INVEX 2020) با رعایت پروتکل های بهداشتی در حالی به پایان رسید که منطقه ویژه اقتصادی لامرد در میان غرفه های شرکت کننده در این نمایشگاه با کسب امتیاز عالی، رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

 

در نخستین روز گشایش نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری که از یازدهم تا چهاردهم تیر در نمایشگاههای بین المللی فارس برگزار شد، غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد میزبان جمعی از معاونین استانداری فارس و مسئولان این استان بود که در نشست با دکتر فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان آخرین دستاوردها، مذاکرات انجام شده با شرکتهای مطرح داخلی و خارجی، انعقاد تفاهم نامه ها برای حمایت از بخش خصوصی و پیگیری های انجام شده در خصوص طرح های توسعه ای منطقه انرژی بر لامرد برای گسترش زمینه های سرمایه گذاری، قرار گرفتند و مدیریت ارشد منطقه ویژه لامرد در جریان برگزاری این نمایشگاه، نقشه راه و توسعه این کانون صنعتی را برای حاضرین تبیین کرد.

 

غرفه شماره 16 در ورودی سالن سرو و در مناسب ترین نقطه از نمایشگاههای بین المللی فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد اختصاص داشت که کارشناسان و مدیران این کانون صنعتی، بسته های جذاب و متنوع سرمایه گذاری تدوین شده متناسب با طرح جامع این کانون استراتژیک صنعتی-معدنی را برای متقاضیان و بازدیدکنندگان تشریح نموده و با دعوت از فعالان بخش خصوصی در نشستهای تخصصی به تشریح فرصتهای سرمایه گذاری مرتبط با این منطقه پرداختند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه لامرد در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با روزنامه خبرجنوب و رسانه های مختلف کشور ضمن ارائه گزارشی از برنامه های اتخاذ شده برای حضور در نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری خارج از کشور، از تمامی صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد دعوت کرد.

برپایه این گزارش، حدود 700 نفر طی این چهار روز از غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کردند که حدود 400 پکیج معرفی ظرفیت های منطقه ویژه در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

دکتر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، معاونین استانداری فارس (احمدی زاده معاون سیاسی -امنیتی و اجتماعی، قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع، رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی )، موسوی مدیرعامل نمایشگاههای بین المللی فارس، مهندس ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، دکتر مقیمی عضو شورای اسلامی شهر شیراز، مدیران بانک صادرات، فعالان بخش خصوصی و مدیران پروژه های مختلف از شهرستانهای مختلف فارس در بازدید از غرفه منطقه ویژه لامرد با مدیران و کارشناسان این منطقه به گفت و گو نشستند.

در پایان روابط عمومی منطقه ویژه لامرد از حمایت های همه جانبه دکتر فدایی دولت مدیرعامل در برپایی این غرفه قدردانی به عمل آورد.

لازم به ذکر است پیرو دستور مدیرعامل منطقه ویژه لامرد مبنی بر معرفی فرصت های سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی ، حضور در نمایشگاه های خارجی در برنامه و اولویت روابط عمومی قرار دارد که به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

 

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سال گذشته نیز با حضور در یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور که با عنوان تجاری کیش اینوکس ایران (2019) در جزیره کیش برگزار شد، توانست رتبه برتر نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری را کسب نماید.

 

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع شده است که در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با دستور ریاست جمهور، بزرگترین و مدرنترین کارخانه آلومینیوم ایران در این کانون صنعتی به بهره برداری رسید و با فراهم بودن زیرساختها، شهرک پایین دست آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد می تواند میزبان بخش خصوصی باشد. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی 930 مگاواتی، کارخانه های تولید سنگ مصنوعی و آسفالت از صنایع مستقر در این کانون صنعتی هستند. شایان ذکر است در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تولید شمش منیزیم، فولاد، آلومینیوم و صنایع مرتبط با پایین دست، نیروگاه های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر پیش بینی شده است.