01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 29 شهریور 1399 ساعت 13:39

میزگرد تخصصی چالش‌های بازار فلزات غیرآهنی

دنیاى‌اقتصاد : سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع‌فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار هفتم، هشتم و نهم مهر امسال در تهران برگزار مى‌شود. در این هم‌اندیشى صنعتى با حضور تصمیم‌سازان، صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان صنایع غیرآهنى (آلومینیوم، مس، سرب، روى و طلا) قرار است فرصت‌ها و چالش‌هاى این حوزه با نگاهى به تولید و بازار بررسى شود. در کنار برگزاری این همایش میزگردهای تخصصی نیز برای بررسی چالش‌ها و مشکلات این صنایع نیز برگزار می‌شود تا به این طریق فعالان این بخش بتوانند در کنار همایش به راهکارهایی برای عبور از چالش‌ها دست پیدا کنند. در این زمینه در اولین روز این همایش دو میزگرد تخصصی «بررسی ساختار کلان مدیریت صنعت، معدن و تجارت کشور» و «چالش‌های بازار فلزات غیرآهنی» مدنظر قرار گرفته‌اند که با حضور کارشناسان هر دو بخش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

به گزارش جهان معدن به نقل از دومین میزگرد تخصصی این همایش که در روز اول برگزار می‌شود «چالش‌های بازار فلزات غیرآهنی» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این میزگرد سه محور «اهمیت اکتشافات در توسعه صنایع فلزی غیرآهنی»، «بررسی مسوولیت و مدیریت کلان اکتشاف در کشور» و «احیای معادن کوچک و متوسط، چالش‌ها و فرصت‌ها» مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

در این میزگرد علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، فرید دهقانی رئیس صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های مدنی، علی اصغرزاده مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، سیدرضا عظیمی مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس ایران حضور خواهند داشت.

باید اذعان داشت هریک از فلزات غیرآهنى داراى اهمیت منحصربه‌فردى هستند و با توجه به شرایط کنونی رفع چالش‌های این فلزات می‌تواند رشد تولید این فلزات را به همراه داشته باشد. ارتباط مستقیم صنایع استراتژیکى نظیر صنایع هواپیماسازى و خودروسازى، صنعت برق و صنعت ساختمان و... با این حوزه سبب شده که سالانه همایش‌ها و نمایشگاه‌هاى تخصصى مختلفى در این بخش برگزار شوند که از حیث ابعاد و میزان مشارکت درخور توجهند. هم کشورهاى تولیدکننده و هم مصرف‌کنندگان عمده این فلزات به صورت پیوسته سعى در گسترش میزان نفوذ خود در بازارهاى بین‌المللى دارند و این مهم جز با تبادل آخرین دستاوردها ممکن نخواهد بود. دعوت از سخنرانان و میهمانان خارجى، برگزارى میزگردها و کارگاه‌هاى آموزشى وجه اصلى تمایز این رویداد محسوب مى شوند.

سومین همایش چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار در هشت محور «جهش تولید، توسعه پایدار و متوازن و حذف موانع پیش‌رو»، «اکتشافات و فعالیت‌های اکتشافی مدرن ضامن حیات و پویایی معادن»، «معادن کوچک و متوسط، احیا و سرمایه‌گذاری»، «بومی‌‌سازی، استفاده از ظرفیت‌‌های ساخت داخل و توسعه فناوری، استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌‌های دانش‌بنیان»، «ارزیابی سهم صنایع فلزات غیر‌آهنی در تولید ناخالص ملی، تکمیل زنجیره تولید و لزوم کاهش ریسک سرمایه‌‌گذاری»، «تحولات اقتصاد جهانی و بازار صنایع غیرآهنی، ارزآوری و تحریم‌ها»، «مسوولیت‌‌های اجتماعی شرکت‌‌های معدنی و صنعتی» و «کرونا، پساکرونا و بازار فلزات غیرآهنی» برگزار خواهد شد.