31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 07 آبان 1399 ساعت 12:55

اقدامات توسعه ای ایمیدرو در کم برخوردارترین استان کشور

رئیس هیات عامل ایمیدرو در یادداشتی از برنامه ها و اقدامات ایمیدرو در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور گفت: این سازمان ذیل دو استراتژی کلان خود، راهبردهایی همچون توسعه اکتشافات، معادن کوچک و زیربناها و توسعه صنایع معدنی دارای مزیت را در اولویت ماموریت های استانی قرار داده است.

وی افزود : در این راستا یکی از استان هایی که در برنامه های سازمان گنجانده شده، سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان پهناور و معدن خیز کشور است که در ادامه این نوشتار، به بیان آن خواهم پرداخت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت : طرح فولاد مکران چابهار ساخت مگا مدول احیاء مستقیم 1.6میلیون تنی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه ‏گذاری 130 میلیون یورو و 30 میلیارد تومان با هدف تولید بریکت گرم (HBI) در حال حاضر 21.7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غریب پور با بیان اینکه توسعه فولاد تا سقف 10 میلیون تن در چابهار نیز با سهامداری و راهبری ایمیدرو در حال انجام است، افزود: توسعه زیربناها در استان سیستان و بلوچستان نیز در شمار برنامه های ایمیدرو قرار دارد.

در این زمینه پروژه احداث راه های معادن مجتمع های خاش و ایرانشهر به طول 5 کیلومتر و همچنین پروژه زیرسازی و آسفالت راه معادن نوک آباد به طول 32 کیلومتر برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: تاکنون 103 معدن غیرفعال و فعال قابل توسعه در استان شناسایی شده و بر روی 67 معدن اقدام کلینیکی صورت گرفته است.

وی افزود : سال گذشته 10 معدن احیا شده است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، امسال هفت معدن احیا و سه واحد فرآوری در استان احداث می‌شود.