31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 06 دی 1400 ساعت 14:38

آمادگی بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بهره‌وری نامناسب را چالش اصلی در حوزه انرژی اعلام کرد و گفت: بخش معدن و صنایع معدنی آمادگی سرمایه‌گذاری برای رفع مشکلات مربوط به تامین انرژی را دارد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، دکتر امیرحسین نادری در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد با اشاره به محدودیت‌های تامین انرژی بخش تولید گفت: در حوزه انرژی، چالش اصلی در بخش بهره‌وری نامناسب است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با تاکید بر ضرورت اصلاح جایگاه صنعت در بین مسئولان و متولیان حوزه انرژی افزود: در حال حاضر تامین انرژی به عنوان نهاده تولید یکی از چالش‌های تولیدکنندگان فولاد است.

دکتر نادری با یادآوری شرایط بازار بین‌المللی فولاد، به هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: برای استفاده از فرصتی که در بخش صادرات وجود دارد، باید وضعیت و میزان تولید خوب داشته باشیم.

وی با اعلام آمادگی بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی برای حل مشکلات این حوزه، به تجارب موفق سرمایه‌گذاری در حوزه تامین آب و برق مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: برای کمک به تولید و رونق بخش معدنی لازم است مشکلات و چالش‌های این بخش شناسایی و تعریف شوند و سپس در راستای رفع آن‌ها سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

گفتنی است این سمینار صبح امروز (یکشنبه ۵ دی ماه) در ۲ پنل و با حضور معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت، مدیران عامل شرکت‌های فولادی و معدنی و مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد و در آن موضوعات مربوط به پشتیبانی، مانع‌زدایی و سرمایه‌گذاری برای تامین پایدار گاز در زنجیره فولاد و همچنین چشم‌انداز، چالش‌ها و راهکارهای رقابت‌پذیری صنعت فولاد با افزایش نرخ گاز مطرح شد.