01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 07 دی 1400 ساعت 13:09

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد؛ به زودی

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد: به‌زودی شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خواهیم بود.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به این مطلب اظهار داشت: در ابتدای ورود به منطقه ویژه اقتصادی لامرد بحث تکمیل زیرساخت ها را دنبال کردیم که خوشبختانه با حمایت های مضاعف ایمیدرو در کل منطقه ویژه لامرد، طرح های زیرساختی به ارزش ۹۵۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی افزود: انتظار داریم تا پایان امسال، حدود 10 هزار میلیارد ریال دیگر مناقصه پروژه های زیرساختی برگزار و عملیات اجرایی آن آغاز شود. این اقدام می تواند حضور قابل توجهی از سرمایه گذاران را به منطقه ویژه اقتصادی لامرد به دنبال داشته باشد.

انصاری با بیان اینکه از جمله اقدامات مهم و لازم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، جذب سرمایه گذار است گفت: پس از تکمیل زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از جمله دغدغه های اصلی ما، جذب سرمایه گذاران برای احداث پروژه های بزرگی نظیر پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، صنایع پایین دستی آلومنیوم، صنایع فولادی، نیروگاهی و سایر صنایع دیگر است.

وی ادامه داد: در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، پیش‌بینی های لازم برای این منظور صورت گرفته است.

منطقه لامرد؛ پیشران توسعه صنعتی جنوب

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به صدور مجوز فعالیت صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه لامرد، ابراز داشت: با همراهی و تلاش های مجدانه و مصرانه دکتر موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های صورت گرفته از ابتدای طرح ریزی شده، خوشبختانه انعقاد قرارداد احداث صنایع پتروشیمی در این منطقه به اتمام رسیده و به زودی مردم قدرشناس لامرد شاهد کلنگ زنی این صنایع بزرگ خواهند بود.

وی افزود: با اتمام ساخت این پروژه ها و توجه صنایع و هلدینگ های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور به موقعیت استراتژیک شهرستان لامرد، نزدیکی به دریا و قرار گرفتن در کریدور مهم ترانزیتی کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد می تواند پیشران توسعه صنعتی و معدنی استان فارس و جنوب کشور باشد.

انصاری با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد خاطر نشان کرد: تامین آب مصرفی صنایع با وجود ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به منطقه، تامین گاز، تامین برق از نیروگاه ٩١٣ مگاواتی مستقر، وجود زمین های مسطح، بندرگاه اختصاصی پارسیان و سرمایه‌گذاری ایمیدرو برای اتصال منطقه‌ی ویژه لامرد به بندر پارسیان از طریق احداث آزادراه لامرد-پارسیان -که در واقع می توان گفت با این کار عظیم لامرد شهری بندری خواهد شد - و مهمتر از همه، وجود سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی شهرستان از مهمترین مواردی است که سرمایه گذاران می توانند بدون دغدغه طرح های خود را در این منطقه اقتصادی اجرایی کنند.

تکمیل ظرفیت آلومینیوم جنوب به 300 هزار تن طی روزهای آتی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به فعالیت مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب اظهار کرد: خط تولید مجتمع آلومینیوم جنوب با سرمایه گذاری یک میلیارد و 200 میلیون دلار که فاز نخست آن به تولید صادرات محصول رسیده بود، طی روزهای آتی به ظرفیت کامل (300 هزار تن شمش آلومنیوم در سال) می رسد.

وی ادامه داد: لامرد به زودی می تواند به عنوان قطب صنعتی و معدنی کشور معرفی و با حضور سرمایه گذاران به اشتغال پاید برسد.