01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 27 بهمن 1400 ساعت 14:28

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم یک پالایشگاه نفتی و افتتاح یک طرح توسعه ای در شهرک‌های صنعتی شوشتر

عملیات اجرایی فاز دوم یک پالایشگاه نفتی در شهرستان شوشتر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، علی رسولیان روز یکشنبه در دومین روز سفر به استان خوزستان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه "پارس پترو" در شهرک صنعتی شماره 2 شوشتر را به زمین زد.

فاز دوم پالایشگاه "پارس پترو" در شهرک صنعتی شماره 2 شوشتر با سرمایه ‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۶ هزار مترمربع شامل ۶ یونیت صنعتی است که پس از بهره برداری برای ۵۵۰ نفر به‌‌صورت مستقیم و دو هزار و 500 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم می‌کند.

از جمله محصولات این شرکت، تولید گاز با خلوص ۹۹ درصد، بنزن با خلوص بالای ۹۹ درصد، نرمال پارافین و پارافین جامد، بنزین یورو 4، دوده صنعتی به روش صنعت سبز با فناوری 2020 و سوخت کشتی با سولفور 0.5 درصد بر اساس دانش فنی داخلی و صنعت سبز است.

این واحد تولیدی سالانه 240 میلیون دلار حلال‌های نفتی و بنزین و اکتان افزا را نیز به کشورهای هدف بازار خود صادر می‌کند.

بهره‌برداری واحد تولید کلسیم کلراید در شوشتر

همچنین با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، طرح توسعه یک واحد صنعتی تولید کلسیم کلراید در شهرک صنعتی شماره 2 شوشتر به بهره برداری رسید.

این نخستین طرح توسعه واحد صنعتی "پتروشیمی پارس کیمیا کلر" است که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵0 هزار مترمربع احداث و در سال 1399 به بهره برداری رسیده بود.

این واحد صنعتی ظرفیت تولید 36 هزار تن کلسیم کلراید در سال را دارد و برای 60 نفر به‌‌صورت مستقیم و 200 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی نموده است.

آغاز به کار تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 1 شوشتر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با حضور در شهرک صنعتی شماره 1 شوشتر، تصفیه خانه و شبکه فاضلاب این شهرک صنعتی را با اعتبار 90 میلیارد ریال افتتاح کرد.

تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 1 شوشتر ظرفیت تصفیه روزانه 75 مترمکعب لجن فعال را به‌صورت UABR خواهد داشت و با آغاز به کار آن در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از انتظارات دیرینه واحدهای صنعتی مستقر تحقق پیدا کرده است.

شهرک صنعتی شماره 1 شوشتر دارای 48 هکتار مساحت است که 30 هکتار آن زمین صنعتی و تمامی 48 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و 121 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 32 هکتار در آن منعقد شده است.

70 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری یک هزار و 478 میلیارد ریال برای 963 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنین شهرک صنعتی شماره 2 شوشتر دارای 350 هکتار مساحت است که 95 هکتار آن زمین صنعتی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و 44 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 26 هکتار در آن منعقد شده است.

4 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 66 میلیارد ریال برای 168 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مدیران حوزه مدیرعامل و حراست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک‌های صنعتی شوشتر همراهی می‌کردند.