09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 24 دی 1397 ساعت 16:34

وزیر صمت: منابع ارزی و ریالی باید در اختیار صنایع اشتغال‌زا و صادرات محور قرار گیرد

jalaوزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: منابع ارزی و ریالی باید در اختیار صنایع اشتغال‌زا و صادرات محور قرار گیرد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نشست مشترک با رییس و مدیران بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت که درباره نحوه تامین نقدینگی و تخصیص ارز و سایر مشکلات صنایع برگزار شد، افزود: برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باید اولویت بندی کرد و واحدهایی که در زنجیره تولید هستند، اشتغال‌زایی بالایی دارند یا تولید صادراتی، در اولویت قرار بگیرند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده نباید به واحدهایی پرداخت شود که محصولات آنها بازار ندارد، گفت: براساس مذاکراتی که با بانک مرکزی برای تامین مالی واحدهای تولیدی انجام داده‌ایم، تلاش می‌کنیم در یک برنامه شش ماهه تا پایان خرداد ماه، تسهیلات مورد نیاز این واحدها را براساس اولویت بندی تامین کنیم تا تولید افت نکند و به اشتغال آسیب نرسد و همه معاونین و روسای سازمان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در همین راستا تلاش کنند.
رحمانی یادآور شد: این واحدها باید به وزارت صنعت تعهد دهند که در صورت اخذ تسهیلات برای سرمایه در گردش، کالایی را تولید می‌کنند که بازار دارد.
او با بیان اینکه هدف دولت از اعطای این تسهیلات به واحدهای تولیدی، حفظ و ایجاد اشغال است، گفت: در زمینه تامین ارز کالاهای وارداتی نیز آنها را براساس نیاز، اولویت بندی کردیم که مواد اولیه ، قطعات و ملزومات خطوط تولید در اولویت است.
در این جلسه که معاونین و مدیران بانک مرکزی و وزارت صمت نیز حضور داشتند راهکارهای تسهیل و حمایت از تولید مورد بررسی و تاکید طرفین قرار گرفت و بانک مرکزی آمادگی خود را برای حمایت از تولید اعلام نمود.