06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 21 آبان 1398 ساعت 18:28

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا: مشکلی برای تأمین ورق‌های مورد نیاز نداریم

220-300x180مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با اشاره به کسب ۲۰ میلیارد تومان سود طی سه ‌ماهه اخیر سال؛ از نبود مشکل برای تأمین ورق‌های فولادی خبرداد.

به گزارش جهان معدن، ابوذر ندیمی مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا گفت: حدود ۶۰۰ نفر به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند. همچنین سعی کردیم در این مدت بدهی‌‌هایی که به بانک‌ها داشتیم را تسویه کامل کنیم یا به تقسیط نهایی برسانیم.
ندیمی با اشاره به اشتغالزایی و توسعه منابع انسانی تصریح کرد: در کنار تمام مواردی که ذکر شد؛ در بخش منابع‌ انسانی نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا منابع انسانی مورد نیاز خود را تأمین کنیم.
وی افزود: تلاش ما در این راستا این بوده که نیروهای خود را حفظ و تعداد مورد نیاز را افزایش دهیم و خوشبختانه شرکت فولاد غرب آسیا یکی از جوان‌ترین نیروها را در صنایع معدنی ایران و صنعت فولاد دارد.
کسب ۲۰ میلیارد تومان سود طی سه‌ ماهه اخیر سال
مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا ادامه داد: این شرکت توانسته نیروهای خود را از بین افرادی که یا به‌ تازگی فارغ‌التحصیل شدند یا چندین سال بیکار بودند؛ جذب کند که ما این موضوع را در راستای پیشبرد اهدافمان گامی بلند می‌دانیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف در حوزه اقتصاد ملی گفت: از هر فعالیتی که در زمینه ارزآوری باشد استقبال می‌کنیم و تاکنون آنها را مدیریت کردیم تا بتوانیم از این طریق به اقتصاد ملی کمک کنیم.
ندیمی در خصوص افزایش سود شش‌ ماهه اول سالجاری این شرکت اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر وارد حوزه سوددهی شدیم و توانسته‌ایم طی سه ‌ماهه اخیر سال حدود ۲۰ میلیارد تومان سود به دست آوریم.
وی افزود: ما برای تأمین ورق‌های مورد نیاز تاکنون مشکل عمده‌ای نداشته‌ایم و تا پایان سال هم مشکلی نخواهیم داشت و تأمین مواد اولیه مورد نیاز به ‌موقع صورت خواهد گرفت.

***لزوم تامین کالاهای مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با اشاره به ارزیابی از چشم‌انداز تولید و فروش در ۶ ماهه دوم سال، درپایان اظهار داشت:

یک بخش مهمی از فعالیت مربوط به فولاد مبارکه می‌باشد چون فولاد مبارکه ۳۵ درصد از این بازار را در دست دارد و سهم شرکت ما ۱۴ درصد است که طبیعتا سهم ما از بازار کم تر می‌شود.

و بخشی دیگربه عرضه‌کننده کالاها ها مربوط می‌شود یعنی اگر این کالاها ارائه نشود ما با محدودیت روبه‌رو خواهیم شد چراکه ما با بسیاری از شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کنیم که ادامه‌ی این همکاری به تامین نیاز های دو طرف بستگی دارد.

در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به اهتمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بهره‌گیری از دانش متخصصان جوان ایرانی در سال ۸۳ برای اجرای پروژه نورد ورق سرد به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال با ضخامت نهایی ۰٫۱۶ تا ۳ میلیمتر، عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیمتر و وزن هر کلاف ۶ تا ۳۰ پوند با استانداردهای بین‌المللی در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار و زیربنای ۴۰ هزار مترمربع در استان قم تاسیس شده و نقش موثری را به عنوان تامین‌کننده عمده محصولات صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، لوله‌وپروفیل، پوشش ساختمان‌ها ورق‌های رنگی، گالوانیزه و قلع اندود، قوطی‌سازی برای صنایع بسته‌بندی مانند رنگ روغن‌های صنعتی، کنسروسازی و غیر ایفا می‌کند.
مدیرعامل شرکت فولاد غرب‌آسیا در نشست خبری امروز خود با حضور اصحاب رسانه پیرامون عملکرد و دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت خود گزارشی را ارائه داد.

ابوذر ندیمی در این نشست خبری