04 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 23 آذر 1398 ساعت 16:52

عزم جدی دولت برای رفع مشکل مواداولیه شرکت‌های صنعتی فولادی

56564556567676معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی :دولت برای رفع مشکل مواد اولیه شرکت های صنعتی فولادی عزم جدی دارد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، دکتر فتحعلی محمدزاده ، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در بازدید از غرفه ذوب آهن در دهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد  از عزم جدی دولت برای رفع مشکل مواد اولیه شرکت های فولادی خبر داد و گفت : شرکت های فولادی اشتغال زایی در صنایع بالا دستی و پایین دستی را به وجود می آورند و باید مورد توجه همه مسئولین باشد .

وی افزود : ششصد فعالیت صنعتی در صنایع بالا دستی و پایین دستی مرتبط با صنعت فولاد شناسایی شده که قابلیت اشتغالزایی و رونق اقتصاد صنعت فولاد را نشان می‌دهد .

دکتر محمد زاده از اعطا مجوز احداث شهرک تخصصی فولاد در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی این به متقاضیان سرمایه گذاری تصریح کرد : در افق سند چشم انداز ظرفیت تولید باید به 45 میلیون تن افزایش یابد لذا همه سازمان های مرتبط باید در راستای تحقق اهداف این سند برنامه ریزی کنند .

وی احداث شهرک های تخصصی فولاد را موجب کاهش بهای تمام شده محصول و خدمات صنایع پایین دستی دانست و گفت : فولاد خمیر مایه اصلی آبادانی هر کشور است و شاخص سرانه مصرف فولاد در حقیقت بیانگر اصلی بناها و خانه های هر سرزمینی می باشد .

7689702541

تولید ورق سازه های فولادی در ذوب آهن اصفهان استحکام سازه های فولادی کشور را تضمین کرد

مهندس احمد نظری ، مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه سازه های فولاد ایرانیان در دهمین کنفرانس سازه و و فولاد ایران طی سخنانی به تمجید از محصولات و جایگاه ذوب آهن اصفهان پرداخت و گفت: کیفیت محصولات این شرکت اطمینان بخش خاطر مصرف کننده گان مختلف است .

وی به تولید ورق سازه های فولادی در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و افزود : تولید ورق سازه های فولادی در ذوب آهن اصفهان بخش عمده ای از مشکلات سازه های فولادی را برطرف کرد .

مهندس نظری با بیان اینکه ورق سازه های فولادی تولید شده در ذوب آهن اصفهان توسط مراکز علمی و فنی مورد تایید قرار گرفته، تاکید کرد: تسمه‌های تیر ورق تولید شده ذوب آهن اصفهان بر اساس استانداردها و مقررات سختگیرانه انجمن های مهندسی و سازه های فولادی کشور تولید می شود .

5465334423ghhj556

نقش ذوب آهن در توسعه سازه بی مانند و انکار ناپذیر است

دکتر مارک گریگوریان ، موسس دانشکده مهندسی سازه دانشگاه صنعتی شریف و عضو برجسته انجمن‌های بین المللی سازه با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان گفت: با احداث ذوب آهن اصفهان و بهره برداری از آن ، سازه های فولادی رونق یافت و از این منظر نقش ذوب آهن در توسعه سازه‌ها در کشور بی مانند و انکارناپذیر است .

وی به جایگاه ذوب آهن در بین صنایع پرداخت و افزود : جایگاه این شرکت حاصل تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر جوانان این مرز و بوم است و نسل کنونی ذوب آهن نیز با تولید محصولات استراتژیک در صدد حفظ و توسعه این جایگاه هستند .

شایان ذکر است دکتر مک گریگوریان از هموطنان اهل اصفهان هست که سالیان سال به عنوان رئیس دانشکده مهندسی سازه دانشگاه صنعتی شریف و استاد این دانشکده با تربیت و آموزش جوانان به کشورمان خدمت کرده است.