10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 26 شهریور 1399 ساعت 15:09

چادرملو منطقه جدید صنعتی ایجاد می کند

ناصر تقی زاده مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اشباع ظرفیت توسعه صنایع فولادی کشور گفت: شرکت عظیمی چون چادرملو نمی‌تواند تنها متکی به فعالیت در حوزه معدن و فولاد باشد از این رو طرح مدونی تدوین شده که مسیر توسعه این شرکت مهم بورسی را برای ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش جهان معدن به نقل از ایران اکونومیست، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: در نظر داریم برای اجرای طرح‌های پائین دستی صنعت فولاد و سایر صنایع مرتبط، منطقه صنعتی چادرملو را در محور یزد به طبس اجرا کنیم و لازمه پیاده‌سازی این طرح، ایجاد هماهنگی و هم اندیشی با سایر شرکت‌های است که بخش عمده سهام آنها متعلق به چادرملو است.

وی ضمن تشکر از همراهی و حمایت مسئولان استان یزد از برنامه‌های توسعه بخش چادرملو گفت: در این منطقه صنعتی که قرار است با سرمایه‌گذاری چادرملو و انجام شود در فاز اول، ساخت ۳ واحد صنعتی بزرگ از جمله.واحد سوپر مگامدول احیای مستقیم، کارخانه فروسیلیس و کارخانه آجر نسوز در دستور کار قرار گرفته است و به موازات آن، شرکت اکتشافات معدنی و چند واحد تأمین‌کننده مواد مورد نیاز صنایع فولادی نیز احداث می‌شود.

تقی زاده افزود: این منطقه صنعتی که قادر است چند هزار شغل جدید ایجاد کند، تضمینی برای سود آوری شرکت و امنیت خاطره سهامداران حقیقی و حقوقی در دراز مدت خواهد و به گونه‌ای طراحی می‌شود که نیاز کشور و استان یزد برای توسعه صنعت تا ۵۰ سال آینده را پاسخگو باشد‌.

مدیرعامل چادرملو در ادامه به ضرورت توجه به رفاه و معیشت کارگران و کارکنان پرداخت و گفت: وظیفه ما در کنار تولید، توجه به نیازهای اساسی پرسنل است و نباید از آن غفلت کرد. وی تصریح کرد: تأمین مسکن کارگران فاقد مسکن از برنامه‌های مهم ماست که با همکاری و مشارکت شرکت‌ها ی تابع و تشکیل تعاونی مسکن انشالله در آینده نزدیک محقق می‌شود.

تقی زاده همچنین در خصوص اقدامات چادرملو در راستای مسئولیت اجتماعی گفت: یکی از تکالیف ما توجه به نیازهای توسعه پایدار در مناطق تحت فعالیت است که در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی در دست اقدام داریم که شامل طرح تصفیه و انتقال آب خلیج‌فارس به استان یزد، ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی شهید قاسم سلیمانی ( صنایع ) در اردکان، ایجاد کمر بند سبز در حاشیه جاده اردکان تا عقدا، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، ساخت مراکز علمی و آموزشی و تعدادی طرح رفاهی، اجتماعی و فرهنگی دیگر است.

در این جلسه هم اندیشی، مدیران شرکت‌های عضو خانواده چادرملو، آمادگی خود را برای همراهی و یکپارچه‌سازی طرح‌ها و برنامه‌های کلاً شرکت با حضور در کارگروه‌های تخصصی اعلام کردند.