05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 31 شهریور 1399 ساعت 14:24

هدفگذاری طرح جدید تولید 600 هزار تن کنسانتره در صنعت مس

رئیس هیات عامل ایمیدرو به طرح جدید تولید 600 هزار تن کنسانتره در صنعت مس اشاره می کند و زمانبندی اجرای طرح‌های توسعه شرکت ملی مس را تا اواسط مهرماه اعلام کرد.

به گزارش جهان معدن به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست بررسی طرح های توسعه مس در آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: تعریف 600 میلیون یورو طرح توسعه در معدن سونگون مورد توجه است.

وی گفت: در معدن مس سونگون تولید 100 هزار تن کاتد، 120 هزار تن آند و سه هزار تن کاتد حاصل از لیچینگ که در قالب راه‌اندازی طرح های توسعه کارخانه فاز 3 تغلیظ سونگون، کارخانه لیچینگ سونگون، طرح تولید مس کاتدی، کارخانه اسید سولفوریک، کارخانه اکسیژن و فلوتاسیون سرباره، کارخانه آهک اهر و تامین زیربناها هدفگذاری شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: سیاست ایمیدرو در شرکت های بزرگ، تامین مالی طرح های توسعه از محل سود شرکت‌هاست.

غریب پور با اعلام اینکه شرکت ملی مس تا 15 مهرماه امسال، برنامه زمانبندی طرح های توسعه را به ایمیدرو اعلام خواهد کرد، افزود: این شرکت در سال مالی 97، 5 هزار میلیارد تومان و سال مالی 98 ، 12 هزار میلیارد تومان سود داشت.

وی گفت: در سال مالی 98، نیمی از این سود را در قالب افزایش سرمایه به حقوق صاحبان سهام شرکت اضافه کردیم و شرکت فوق امسال نیز 10 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهد داشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در صنعت مس کشور، گفت: افزایش تولید، توسعه اکتشافات، اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار در قالب افزایش سرمایه برای احداث جاده رابر به کرمان به منظور توسعه درآلو و همچنین جهش صادراتی این شرکت با توجه به تحریم ها، در قالب مدل ایمیدرو از دستاوردهای این صنعت به شمار می رود.