05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 05 مهر 1399 ساعت 15:39

لزوم ثبت آمار محصولات فلزی در سامانه جامع انبارها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ثبت نگهداری محصولات فولادی از مواد اولیه تا محصول نهایی را در سامانه جامع انبارها الزامی دانست. وی برای جلوگیری از اقدام سودجویانه برخی افراد که در جهت حفظ ارزش سرمایه نقدی خود دست به احتکار می زنند را علت انجام این امر می داند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی افراد برای حفظ ارزش سرمایه نقدی خود اقدام به احتکار محصولات فلزی می کردند که برای جلوگیری از این اقدام سودجویانه و براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، از این به بعد نگهداری محصولات فولادی از مواد اولیه تا محصول نهایی باید در سامانه جامع انبارها ثبت شود.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، عباس تابش افزود: در ثبت و نگهداری محصولات فلزی در سامانه جامع انبارها باید ورودی و خروجی بار با یکدیگر همخوانی داشته باشند و در این صورت می توان علاوه بر جلوگیری از احتکار محصولات فلزی، نسبت به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی پایین دستی نیز گام برداشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تامین حقوق مصرف‌کنندگان و عرضه مناسب محصولات فلزی در بازار مهمترین هدف این سازمان در ثبت محصولات فلزی در سامانه جامع انبارها است که نتیجه این اقدام در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود.