09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 29 مهر 1399 ساعت 13:29

شناسایی و اولویت بندی 672 معدن کوچک تا پایان مهر 99

قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: طی 7 ماهه امسال، 147 معدن کوچک مقیاس، احیا، فعال سازی و توسعه یافت.

به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در جلسه پایش طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ضمن بیان این مطلب گفت: تا پایان مهر امسال، در راستای طرح مذکور، 672 معدن شناسایی و اولویت بندی شده و بر روی 194 معدن، اقدام کلینیکی شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت، 64 معدن به صورت مستقیم و 83 معدن از طریق فراهم کردن زیرساخت های لازم، احیا، فعال سازی و توسعه یافته اند. همچنین، اقدامات مربوط به صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه برای 12 واحد فرآوری از ۲۵ واحد هدفگذاری شده برای امسال انجام شده است.

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به عملکرد طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از ابتدای اجرا تاکنون، تصریح کرد: از ابتدای فروردین 98 تا پایان مهر امسال، 2800 معدن شناسایی و اولویت بندی شده و روی 1214 معدن، اقدام کلینیکی شده است.

وی افزود: در راستای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، تاکنون 293 معدن، احیا، فعال سازی و توسعه یافته است.

در این جلسه، وجیه اله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن، بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، داریوش دیودیده، مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، یونس محمدی، مجری طرح معادن کوچک مقیاس در شرکت ملی صنایع مس، حضور داشتند.