01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 08 آبان 1400 ساعت 13:56

ساخت دستگاه حفاری تونل های کوچک در سایه بومی سازی

یک شرکت دانش بنیان اعلام کرد: کیفیت دستگاه حفاری ساخته شده توسط این شرکت در زمینه تونل های کوچک مقطع، با نمونه های شرکت های اروپایی و آمریکایی برابری می کند.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، شهادب الدین شیرین، رئیس هیات مدیره شرکت شایان فناوران آمیتیس در حاشیه نمایشگاه اینوماین 3، با بیان این مطلب گفت: این شرکت در سال ۹۴، با توجه به بومی سازی فناوری ساخت دستگاه های حفاری تونل های کوچک مقطع، اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان کرد.

وی افزود: در سال 96، نخستین نمونه صنعتی دستگاه حفاری (رودهدر) در این شرکت ساخته شده و اکنون به عنوان نخستین سازنده رودهدر در غرب آسیا، در پروژه های آب و فاضلاب، تونل های انرژی، معادن زیرزمینی و استخراج به کار گرفته شده اند.

ساخت دستگاه ضدانفجار برای معادن زغال سنگ

شیرین با اشاره به کاربرد دستگاه حفاری تولیدی در معادن زغال سنگ تصریح کرد: این شرکت با توجه به محدودیت فعالیت در معادن زغال سنگ به دلیل وجود گاز متان و در عین حال ناممکن بودن واردات ناشی از تحریم های بین المللی، اقدام به ساخت دستگاه ضدانفجار با قابلیت ردیابی به استاندارد CE اروپا کرد.

وی افزود: محصولات تولیدی این شرکت در عین برخورداری از خدمات پس از فروش مطلوب، از مزایایی همچون کارایی، شرایط کاری مناسب تر، دسترسی سریع تر به نتیجه و نیز حفظ سلامت کارگران نسبت به روش های سنتی آن برخوردار است.

به گفته شیرین، سالانه 20 دستگاه از این نوع مورد نیاز کشور است و در صورت نیاز، امکان توسعه وجود دارد. همچنین، محصولات این شرکت با دو سوم قیمت چینی آن و البته کیفیت برتر، تاکنون صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور داشته است.