10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1402 ساعت 13:05

حمایت وزارت صمت از توسعه صنایع ماشین‌آلات

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه حوزه صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، از حوزه‌های دارای پتانسیل بالا جهت حفظ منابع انسانی متخصص کشور است، گفت: هدف وزارت صمت، توسعه تولید و اشتغال در صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با آن است.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، نشست تخصصی «سیدمهدی نیازی» سرپرست وزارت صمت با نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی حوزه‌های برق، الکترونیک و مخابرات عصر چهارشنبه در محل وزارت صمت برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات و «عبدالناصر آزادبخت» مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت و بیش از 25 نماینده از اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی برق، الکترونیک و مخابرات و ... برگزار شد، حاضران بر این موضوع تاکید کردند که تشکل‌ها و انجمن‌ها در حوزه‌های مختلف، صنعت کشور را اداره کرده و مدافعین اقتصادی کشور هستند، پس نیاز است از آنها برای افزایش تولید در حوزه‌های مختلف، حمایت کاملی صورت بگیرد.

برگزاری جلسات در کارگروه‌های کوچک برای دسته‌بندی و رسیدن به حرف‌های مشترک و احصای مشکلات و درنهایت برگزاری نشست نهایی نمایندگان این کارگروه‌ها برای بررسی و نتیجه‌گیری نهایی، پیشنهادی بود که در این نشست به سرپرست وزارتخانه صمت ارائه شد.

در این نشست، «سیدمهدی نیازی» سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه چندین گام مثبت در تغییر رویکردها در وزارت صمت برداشته شده است، گفت: در ساختار وزارت صمت، فضای کار برای مفاهیمی همچون اقتصاد دیجیتال، خدمات فنی و مهندسی و ... ایجاد شد تا در خصوص آنها گفتگو صورت گیرد.

وی با بیان اینکه انجمن‌ها و تشکل‌های سندیکاهای برق، مخابرات و ... در حوزه‌های مفاهیم تشکلی پیشرفت‌های خوبی داشته که نقطه قوت بزرگی است، ادامه داد: وزارت صمت فضا را برای همکاری دوطرفه با انجمن‌ها و تشکل‌ها ایجاد کرده زیرا معتقدیم وزارتخانه باید پشتیبان انجمن‌ها و بخش خصوصی باشد و شما نیز اطلاعات مجموعه وزارتخانه را از فعالیت این بخش‌ها بیشتر کنید.

سرپرست وزارت صمت در ادامه اعلام کرد که یکی از اتفاقات خوب و اقدامات ارزشمندی که در دولت سیزدهم رقم خورد، تشکیل کارگروه اقتصادی دیجیتال بود که درنهایت در دولت تبدیل به کمیسیون شد.

نیازی با بیان اینکه هدفمان توسعه تولید و اشتغال در معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با آن است، تاکید کرد: این صنعت و زیرمجموعه‌های آن، جزو حوزه‌های دارای پتانسیل بالا جهت حفظ منابع انسانی متخصص کشور است و اگر بتوانیم به خوبی آن را توسعه دهیم، در ممانعت از مهاجرت نیروهای انسانی نقش مهمی را ایفا خواهیم کرد؛ به همین دلیل توسعه فعالیت‌های مجموعه‌هایی مانند شما، برایمان بسیار کلیدی و مهم است.

وی در ادامه تاکید کرد: صادرات محصولات تولیدشده در زیرمجموعه‌های معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با آن، می‌تواند برای کشورمان قدرت اقتصادی ایجاد کند، به همین دلیل توسعه تولید و صادرات در آنها برایمان اهمیت بالایی دارد.

سرپرست وزارت صمت در بخش پایانی این نشست در خصوص اقدامات دیگر این وزارتخانه برای رفع مشکلات ارزی، دریافت مصوبات لازم برای رفع مشکلات قراردادهای بخش‌های خصوصی با مجموعه‌های دولتی و ... توضیحات کاملی را ارائه کرد.