31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند.

به گزارش جهان معدن به نقل ازمس پرس دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هوش مصنوعی، ابراز امیدواری کرد که مجموعه فعالیت‌های صنعت مس کشور در حوزه هوش مصنوعی در پاسخ به ندای زمان‌شناسانه رهبر معظم انقلاب شروعی باشد بر حرکت‌های آگاهانه و کارشناسانه دیگر در به‌کارگیری ابزارهای نو جهانی جهت الگوسازی خدمات نوین ایران و اسلام عزیز به جهانیان.

وی به سخنان گهربار مقام معظم رهبری که فرمودند: «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و غیرو نمی‌توان با همان شیوه‌های چهل سال قبل کار کرد. امروز ابزارها باید متناسب با زمان انتخاب شود.» و نیز «مساله هوش مصنوعی در اداره دنیا نقش دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.» اشاره کرد و گفت: بار دیگر بر همگان آشکار شد که مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را نیز رصد می‌کنند و آن‌ها را نه تهدید که فرصتی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: ضمن تکریم و پاسداشت این نگاه عالمانه برآمده از آگاهی توام با درک ضرورت‌های دوره زمانی موجود، وظیفه خود می‌دانیم تا در پاسخ عملی به تذکر دغدغه‌مند مقام معظم رهبری اقدامات کارشناسانه‌‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: در این راستا هوش مصنوعی را که بر اساس تحلیل و استفاده از داده‌ها است روشی نوین در جهت شناخت و حل مسائل به‌صورت کاملا حرفه‌ای می‌دانیم که با تکیه بر عقل جمعی و تجمیع تجارب جهانی به کمک بشر آمده است تا مسیر رشد دانایی و توانایی او را هموارتر سازد.

دکتر رستمی افزود: یقیناً بهره‌گیری از هوش مصنوعی به صرفه‌جویی در وقت و انرژی منجر شده و فرصت را برای پرداختن به خدمات بزرگتر فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: در این راستا با بهره‌گیری از توان متخصصین داخلی کشور و جوانان پرورش‌یافته نظام اسلامی، اولین پروژه ملی خود را با بهره‌گیری از قابلیت هوش مصنوعی در اولویت سلامت - پایش، تشخیص، درمان و ارزیابی - آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: در این پروژه پایش سلامت جسم با استفاده از ابزارهای فناورانه، تحلیل و تفسیر داده‌ها و دستیابی به نقشه سلامت فردی هر شخص انجام خواهد شد.

به گفته وی این پروژه‌ها ابتدا برای همه کارکنان شرکت ملی مس اعم از کارگران، کارمندان، بازنشستگان و مدیران اجرا می‌شود و در فاز دوم در راستای رسالت اجتماعی، در اختیار همه هموطنان قرار خواهد گرفت .

دکتر رستمی گفت: یقیناً با اجرای خدمات هوشمند مذکور شاهد افزایش امید به زندگی از طریق کاهش ناهنجاری‌های جسمی، تشخیص دقیق بیماری‌ها، مداخله به موقع درمان و تقویت سلامت جسم و جان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد:‌ نتیجه این دست خدمات، ارتقای بیشتر سلامت در ایران اسلامی، تقویت رضایت عمومی و کاهش هزینه‌های جانی و مالی است.

اینفوگرافی نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو در سال ۱۴۰۲

«جهش تولید» در واقع از ابزارهای قدرت است.

 

به گزارش جهان معدن ؛ در سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران آمده است:

 

 تولید [باید] جهش پیدا بکند؛ نه ‌فقط رونق تولید. رونق تولید یعنی در تولید یک حرکتی به وجود بیاید که این انجام گرفته است امّا این کافی نیست. ما احتیاج به خیلی بیش از این داریم. البتّه جهش تولید لوازمی دارد؛ فقط مسئله این نیست که صاحب سرمایه یا صاحب کارگاه همّت بکند برای تولید بیشتر؛ این احتیاج دارد به اینکه تمام دستگاه‌های ذی‌ربط کار خودشان را انجام بدهند؛جلوی واردات بی‌رویه گرفته بشود، به تولید‌کننده مشوّقهایی داده بشود. امثال اینها کارهای زیادی است که اگر این کارها انجام بگیرد جهش تولید تحقّق پیدا خواهد کرد.

 

 اینفوگرافی نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو در سال ۱۴۰۲

افتتاح بلوار سردار سرلشکر شهید القدس محمدرضا زاهدی در ذوب آهن اصفهان افتتاح بلوار سردار سرلشکر شهید القدس محمدرضا زاهدی در ذوب آهن اصفهان

مسیر میدان پاتیل تا درب شهید خاکی ذوب آهن اصفهان با عنوان بلوار سردار سرلشکر شهید القدس محمدرضا زاهدی یک شنبه 26 فروردین ماه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد هاشمی پور فرمانده لشکر 14 امام حسین، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی افتتاح شد .

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛ سردار هاشمی پور فرمانده لشکر 14 امام حسین در آیین افتتاح بلوار مذکور از اجرای این پروژه مهم در راستای امنیت حمل و نقل جاده ای و جهش تولید و همچنین نامگذاری آن به نام سردار بزرگ شهید القدس سردار مجاهد سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی قدردانی کرد . 

 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این آیین گفت : پروژه بلوار شهید سرلشکر زاهدی با توجه به موضوع ایمنی و امنیت تردد همکاران، مراجعین و شبکه حمل و نقل از جمله حمل مواد اولیه و محصول نهایی اجرا شد. بسیار خوشحالیم که این امر یک روز بعد از انتقام سخت از رژیم کودک کش صهیونیستی  انجام شد و قطعاً برکت بسیاری برای این مجتمع عظیم صنعتی دارد.

مهدی کوهی در پاسخ به سوالی درخصوص شرایط تولید ذوب آهن اصفهان در سال جاری گفت : با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم ، با همه وجود تلاش می کنیم تا تولید محصولات خاص و با ارزش افزوده توسعه یابد . همچنین باتوجه به دستور مقام معظم رهبری در خصوص احداث کریدور شرق، ریل این پروژه را تامین خواهیم کرد . در واقع ذوب آهن اصفهان در سال جاری همچنان پیشرو توسعه حمل و نقل سراسری و نهضت ملی مسکن خواهد بود .

اینفوگرافی اهداف کارخانه فولاد‌سازی چادرملو در سال ۱۴۰۳

رهبر معظم انقلاب: سرمایه‌گذاری را تشویق کنید؛ چون سرمایه‌گذاری عمدتاً باید به وسیله‌ی بخش خصوصی انجام بگیرد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی چادرملو ؛ ، دولت صرفاً در آنجاهایی که بخش خصوصی یا نمیتواند یا رغبتی ندارد یا بازدهی برای بخش خصوصی ندارد میتواند سرمایه‌گذاری کند؛ سرمایه‌گذاری را بخش خصوصی باید انجام بدهد. بخش خصوصی هم امروز امکانات دارد؛ یعنی امروز پول در کشور کم نیست؛ می‌بینید دیگر که بحث نقدینگی و چند برابر شدن نقدینگی سر زبانها است؛ بنابراین پول هست؛ باید سرمایه‌گذار تشویق بشود به سرمایه‌گذاری. تشویق هم راه‌های مختلفی دارد، راه‌هایی هست که برای کسی پنهان نیست: مشکلات مالیّاتی برطرف بشود، مشکلات مجوّزها برطرف بشود، مشکلات تسهیلات بانکی برطرف بشود؛ اینها کارهایی است که همه بلدند [منتها] باید بنشینید، اهتمام کنید، ان‌شاءالله این تشویقها انجام بگیرد

 اینفوگرافی اهداف کارخانه فولاد‌سازی چادرملو در سال ۱۴۰۳

 

دیدار هیئت دولت با مقام معظّم رهبری-۱۳۹۹/۰۶/۰۲

پیام تبریک دکتر علی امرائی؛ مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

پس از یک ماه توفیق عبادت و بندگی و مهمانی پروردگار متعال، اینک لطف بیکران حضرت حق با فرا رسیدن عید سعید فطر به اوج می رسد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان ؛ متن پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

فطر روز تکمیل عبادت، شفاعت، بخشش و منتهای رحمت خداوند متعال برای بندگانش است و افسوس که فرصت بندگی و عبادت رمضان سرآمد و چه سروری که ماه شوال برآمد.

گل خنده شوال به ناهید مبارک

ابروی خوش ماه به خورشید مبارک

آمد خبر از عرش وداع رمضان است

عید است به یاران خبر عید مبارک

چه صوابی بالاتر از بذل و بخشش و مهرورزی و کمک به نیازمندان به شکرانه رحمت بی پایان  آفریدگار جهان در عید زمین و ملکوت است.

به پاس یک ماه بندگی و آغاز ماه شوال جمله جهان به شادی بگذرد پس این عید سعید بر عالمیان و مومنان جهان، و خاصه هموطنان مسلمان و شما همکاران گرامی و خانواده های محترمتان مبارک باد.

علی امرائی

مدیرعامل فولاد سنگان خراسان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان: ثبت رکوردهای روزانه، مقدمه تحقق جهش تولید است

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان در 20 روز ابتدایی سال 1403 موفق به ثبت سه رکورد تولید روزانه در واحد احیا مستقیم شد که این رکوردها مقدمه ثبت رکوردهای ماهیانه و جهش تولید هستند.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان ، عطاالله معروفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به آمادگی فولاد هرمزگان برای تحقق جهش تولید، بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از سردمداران رکوردشکنی و جهش تولید در صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود و بر این اساس، هر زمان که با قطعی و محدودیت انرژی مواجه نشویم، آمادگی آن را داریم که در عرصه تولید تاریخ‌سازی و رکوردشکنی کنیم.

 

وی افزود: سال گذشته با توجه به محدودیت تامین گاز برای واحد احیا مستقیم، از این فرصت به بهترین نحو برای انجام عملیات تعمیرات سالیانه به ویژه تعویض نسوز مدول A پس از 14 سال استفاده کردیم و به این ترتیب یک عملیات شات‌دان کم‌نقص به همت واحدهای سازمانی به اجرا درآمد. با توجه به تعمیرات اساسی صورت گرفته و ضریب آماده به کاری تجهیزات افزایش و در مقابل توقفات کاهش یافت و به همین دلیل، در زمان نبود محدودیت‌ها رکوردشکنی‌ها اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص رکوردهای حاصل شده در واحد احیا مستقیم، خاطرنشان کرد: در روز 13 فروردین ماه نخستین رکورد تولید روزانه واحد احیا مستقیم به میزان 5958 تن، دومین رکورد به میزان 5976 تن در تاریخ 18 فروردین ماه و سومین رکورد به میزان 6051 تن آهن اسفنجی در تاریخ 19 فروردین ماه رقم خورد.

معروفخانی تصریح کرد: ثبت این رکوردها از آن جهت اهمیت دارد که آهن اسفنجی ماده اولیه واحد فولادسازی است و می‌تواند به افزایش تولید در این واحد و کاهش نیاز و وابستگی شرکت به خرید کمک کند.

وی عنوان کرد: اکنون بسیاری از صنایع به ویژه فولادسازان از وابستگی به خارج درآمده‌اند و تقریبا خودکفا شده‌اند. بنابراین در زمینه تخصصی و فنی نیازی به کمک ندارند. فولاد هرمزگان نیز با توجه به دانش، تخصص و تجربه کسب شده در سال‌های اخیر به ویژه استفاده از ایده‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی دقیق، همواره آماده رکوردشکنی و افزایش تولید است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان گفت: تحقق جهش تولید مستلزم همکاری و هماهنگی سازمان‌های مرتبط به ویژه حوزه زیرساخت‌ها برای تامین برق و گاز خواهد بود که پاشنه آشیل صنعت فولاد در سال‌های اخیر بوده است. بنابراین در صورتی که انرژی ما تامین شود، رکوردشکنی و جهش تولید دور از دسترس نخواهد بود.

کام فولاد هرمزگان در روز عید فطر با رکوردشکنی شیرین شد/ ثبت چهارمین رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان

تلاشگران فولاد هرمزگان در ادامه رکوردشکنی‌های روزانه خود در واحد احیا مستقیم، موفق به ثبت چهارمین رکورد تولید روزانه در تاریخ ۲۲ فروردین ماه به میزان ۶۰۸۶ تن آهن اسفنجی شدند.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، رکوردشکنی‌های روزانه واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در سال جاری از ۱۳ فروردین ماه با ثبت رکورد تولید ۵۹۵۸ تن آغاز شد و در روزهای ۱۸ و ۱۹ فروردین به ترتیب رکوردهایی به میزان ۵۹۷۶ تن و ۶۰۵۱ تن آهن اسفنجی به ثبت رسید.

 

گفتنی است که در ۲۲ فروردین ماه در مدول A واحد احیا مستقیم ۳۰۸۶ تن آهن اسفنجی تولید شد که رکورد جدیدی برای این واحد به شمار می‌رود.

افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۹ درصدی تولید این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی منطقه خلیج فارس ، محمدرضا پیرحسینلو بیان داشت: سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد و رهبر انقلاب بار دیگر با انتخابی دقیق، اهمیت اقتصاد به‌ویژه در حوزه‌ی تولید را مورد تأکید قرار دادند و مشارکت مردمی را محور این هدف متعالی عنوان کردند و ما نیز امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق این هدف ارزشمند گام برداریم.

 

وی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد درحالی که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۸میلیون و ۹۱۰هزار تن محصول تولید شده که رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تصریح کرد: تنوع تولید محصولات چشمگیر بود با این حال اسلب، آهن اسفنجی، بریکت، بیلت و گندله از مهم‌ترین تولیدات ما در این برهه زمانی بوده است.

وی اعتماد به نظرات مردم در ظهور و تجلی ظرفیت‌های اقتصادی، تقویت انگیزه‌های عمومی برای ایجاد جهش در تولید، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در اقتصاد و تنوع‌بخشی به شیوه‌های تأمین مالی را محرک‌های افزایش تولید در این منطقه عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌دلاری در منطقه فعالیت دارند .

پیرحسینلو در پایان تصریح کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری موید و پشتوانه‌ای برای تحقق ادعای افزایش تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است و امیدواریم به مدد ظرفیت‌های موجود در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

صفحه1 از218