10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 08 اسفند 1397 ساعت 15:46

وزیر صمت خبر داد: آغاز ثبت نام دریافت تسهیلات تولید و اشتغال

rahmani2وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت نام دریافت تسهیلات تولید و اشتغال خبر داد و گفت: با تفاهم انجام شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان به تسهیلات تولید و اشتغال اختصاص یافت.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی با اعلام این خبر گفت: 10 هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و 10 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.


وی عنوان کرد: در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی در صورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار، به 14درصد و برای مناطق کمتربرخوردار، به 12درصد کاهش می‌یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص زمان بندی بازپرداخت تسهیلات افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی و توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی) در یک دوره 5 ساله با 12 قسط در سال است که 6 ماه تنفس و 6 ماه دوره مشارکت دارد.
رحمانی ادامه داد: زمان بندی بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش یک دوره یک ساله با 12 قسط است.
وی بیان کرد: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین ‌یاب به آدرس www.behinyab.ir مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.