31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 12 اسفند 1397 ساعت 15:42

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: تامین مالی از بازار سرمایه برنامه وزارت صمت برای تولید

zaranمعاون طرح وبرنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: یکی از برنامه‌های جدی وزارتخانه، تامین مالی از بازار سرمایه برای بخش صنعت و معدن است.
به گزارش جهان معدن سعید زرندی در گفت‌وگو با تیتر امشب شبکه خبر گفت: جلسات متعددی با مدیران بورس برگزار کرده‌ایم و مصمم هستیم تا بتوانیم شرکت‌های بیشتری وارد بازار بورس کنیم.


وی افزود: با توجه به محدودیت‌ها در منابع مالی در سال 98 و آسیب افزایش قیمت در سال 97 برای واحدهای تولیدی، طبیعی است که نیاز به وحدت رویه با هدف اشتغال‌زایی برای حل مشکلات تولیدی داریم.
زرندی تاکید کرد: حفظ و تثبیت اشتغال مطابق اهداف پیش بینی شده در بودجه 98 در برنامه‌های اصلی است و تلاش می‌کنیم با سیاست‌های حمایتی تولید را رونق و اشتغال را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: در سال 97 با نگاه و رویکرد نوآورانه در تبصره 18، تکمیل طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد، بازسازی صنایع موجود و سرمایه در گردش در اهداف حمایتی دولت قرار گرفته بود.
معاون طرح و برنامه‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از مواردی که در بودجه سال 98 دیده شده است، افزایش سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه گذاری برای حمایت بیشتر از تولید است.
زرندی تاکید کرد: سال 98 را با نگاهی نو به تولید و اشتغال دنبال می‌کنیم و چیزی که برای ما مهم است اینکه از صنعتی حمایت کنیم که بازار داشته باشد.
وی توضیح داد: در مجموع 20 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال صنعتی درنظر گرفته شده و هزار میلیارد هم سود تسهیلات مصوب شده است.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عارضه یابی و بخش مشاوره برای صنعت از دیگر موضوعاتی است که در غالب تبصره 18 برای تولید دیده شده است.
زرندی افزود: یارانه تسهیلات برای شروع به کار و حرکت اولیه بخش خصوصی است و در مراحل بعدی باید سرمایه بخش خصوصی کارساز باشد.
وی گفت: چنانچه دولت بتواند به دو صورت حمایت نقدی و قانونی به کمک بخش خصوصی بیاید، می‌تواند نگاه‌ها را به بخش خصوصی معطوف کند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ایام سخت بهتر می‌توان همکاری کرد و کارهای بزرگ‌تری انجام داد.