10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 09 ارديبهشت 1398 ساعت 14:20

با حضور عصاری در افتتاحیه خطوط تولید FTTH: زنجیره تولید فیبر نوری در مجتمع شهید قندی یزد کامل شد

axمهندسان و متخصصان کشور در مجتمع کابل‌هاي مخابراتي شهيد قندي يزد موفق شدند براي اولين بار در کشور زنجیره تولید کابل‌هاي شبکه مشترکين نوري(ftth ) را کامل کنند.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه معادن و فلزات مجتمع شهید قندی که سهامدار اصلی آن هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است از این پس سه محصول جدید را در شش خط تولید خواهد کرد و بدین‌ترتیب امکان دسترسی مشترکین خانگی به شبکه فیبر نوری با تکیه به تولید داخلی فراهم خواهد شد.


مدیرعامل «ومعادن» در مراسم افتتاحیه خطوط جدید تولید، با تاکید بر ظرفیت بالای مجموعه شهید قندی، به عزم جدی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بر توسعه این مجموعه اشاره کرد.
دکتر عصاری افزود: با همکاری مسئولین استان در تلاش هستیم دارایی‌های راکد و غیرمولد شرکت شهید قندی را در راستای رشد و توسعه این مجموعه و ارتقای سطح فن‌آوری و تولید در منطقه به کار گیریم و امیدواریم این مهم در سال جاری که مزین به شعار رونق تولید است تحقق پذیرد.
مدیرعامل مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی این شرکت ارائه کرد.
مهندس قدری گفت: امروز کشور ما برای توسعه زیرساختهای مخابراتی خود به تولید محصولات جدیدی نیاز دارد و شرکت شهید قندی برای نخستین بار در کشور توانسته است زنجیره تولید فیبر نوری تا انتقال به مجتمع های اداری و مسکونی و نهایتا تا کاربر نهایی در منازل در قالب شبکه FTTH را کامل کند.
وی افزود: این محصول در گذشته کاملا به صورت وارداتی تامین می‌شد و در حال حاضر این شرکت توانسته است با تولیدات خود سالانه 10 میلیون دلار براي کشور صرفه جويي ارزي به همراه آورد.
مجتمع کابل‌های مخابراتی شهید قندی در سال 67 تولید فیبر نوری را برای نخستین بار در کشور آغاز نموده و قادر است سالانه 150 هزار کيلومتر از کابل‌هاي فيبر نوري خانگي را توليد و روانه بازار کند.