09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 16 ارديبهشت 1398 ساعت 14:12

مقیمی تاکید کرد: لزوم رصد و پایش وضعیت واحدهای صنعتی در سراسر کشور

moghimiمعاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر لزوم رصد و پایش وضعیت واحدهای صنعتی در سراسر کشور گفت: تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز صنایع یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در وزارت صنعت، معدن وتجارت به شمار می‌رود.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی در همایش معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با اشاره به شرایط اقتصادی خاصی که کشور در آن قرار دارد، اظهار داشت: در بخش تولید با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و بحث صیانت از تولید در فضای کسب و کار کنونی، لزوم مدیریت بهتر بر بخش تولید داخلی بیش از پیش احساس می‌شود.


معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به مساله تحریم، حوزه تولید در نوک پیکان تحریم‌ها قرار دارد؛ چرا که دشمنان ایجاد اختلال و مشکل در تولید کشور را هدف‌گذاری کرده‌اند تا تولید ما دچار مشکل شود.
لزوم رصد به موقع فعالیت واحدهای تولیدی
مقیمی لزوم رصد به موقع فعالیت واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی وسراسر کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعامل با صنایع در همه استان‌ها باید بیش از گذشته افزایش یابد تا با رصد وشناسایی مشکلات شاهد ایجاد رونق در بخش تولید کشور باشیم.
وی تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی را نیزیکی از کلیدی‌ترین محورها در رونق تولید برشمرد و افزود: بسیاری از واحدها در شرایط کنونی با افزایش تولید به رونق صنعت کمک کرده‌اند وما با شناسایی به موقع مشکلات می‌توانیم از این فرصت‌ها برای ارتقای وضعیت صنعت بهره مند شویم.
به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت رصد و پایش واحدهای تولیدی در حفظ و صیانت از تولید واحدهای صنعتی، بسیار موثر خواهد بود.
مقیمی در ادامه مهمترین برنامه‌های معاونت امور صنایع وزارت صنعت در سال رونق تولید را بازسازی و نوسازی و به کارگیری ظرفیت‌های خالی صنایع برشمرد و گفت: توسعه و تعمیق ‌ساخت داخل در کلیه زمینه‌های دارای ظرفیت و توانمندی در داخل کشور به ویژه صنایع نساجی و پوشاک، محصولات لوازم خانگی و خودرو از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
تمرکز بر تامین منابع مالی بنگاه‌ها
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای برنامه‌های حمایتی با تمرکز بر تامین منابع مالی بنگاه‌ها و محوریت اجرای تبصره 18 گفت: اعتبارات مربوط به بازسازی و نوسازی صنایع و احیا واحدهای صنعتی مربوط به تبصره 18 قانون بودجه تخصیص یافته است و استان‌ها باید در جذب این اعتبارات برای رفع مشکلات صنایع استان‌ها تلاش کنند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از مدیران ومعاونان شهرک‌های صنعتی سراسر کشور درخواست کرد، نسبت به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی تابعه بیش از پیش حساس باشند و در راستای رفع مشکلات آنها اقدامات لازم را بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی انجام دهند.
مقیمی در ادامه بر استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و کارگروه‌های استانی تاکیدکرد و ادامه داد: برای رفع مشکلات بانکی و گمرکی واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر کشور، کارگروه‌های مشترک وزارت صنعت با بانک مرکزی و گمرک به صورت مستمر تشکیل می‌شود و مدیران استانی با شناسایی چالش‌های واحدهای صنعتی می‌توانند با انعکاس موضوعات ، رفع این مشکلات را تسریع بخشند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان با اشاره به بررسی و پایش عملکرد بنگاه‌داری هلدینگ‌هایی نظیر شستا و... گفت: علاوه بر بررسی مشکلات صنایع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نشست‌هایی با مالکین و سهامداران واحدهای صنعتی که به هلدینگ ها واگذار شده‌اند نیز برگزار خواهیم کرد و رفع موانع و مشکلات این دسته از بنگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.