01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 04 خرداد 1398 ساعت 16:44

تولید 6.4 میلیون تن انواع محصول در منطقه ویژه خلیج فارس

tolid khalijمدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: سال گذشته در مجموع بیش از 6.4 میلیون تن انواع محصول در این منطقه تولید شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از پایگاه خبری ایمیدرو،‌ «حسن خلج طهرانی» در تشریح این خبر گفت: در سال گذشته بیش از 6.4 میلیون تن انواع محصول در منطقه ویژه خلیج فارس تولید شد که بیشترین آن به فولاد تعلق دارد. وی تاکید کرد:‌ تولیدات این منطقه با ورود به بازار ایران و منطقه، سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا می‌کند.


وی درباره اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در منطقه، بیان داشت: نزدیک به 3.2 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.4 میلیون تن اسلب در کارخانه‌های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه تولید شد این در حالی است شاهد تولید بیش از یک میلیون تن بیلت نیز در کارخانه فولاد کاوه جنوب و فولاد جنوب بودیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اضافه کرد: شرکت‌های هرمزآل و آلومینیوم المهدی بیش از 130 هزار تن شمش آلومینیوم تولید کردند. همچنین در این منطقه 9 هزار و 170 تن نیز شمش روی تولید شد.
خلج طهرانی صبا فولاد را تنها تولیدکننده بریکت گرم ایران خواند و افزود: این کارخانه که در منطقه ویژه خلیج فارس واقع شده، در سال گذشته 504 هزار و 249 تن بریکت گرم تولید کرد.
وی در پایان با تقدیر از خدمات و زحمات کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و گفت: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم بست.