10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 11 خرداد 1398 ساعت 12:08

مدیرعامل شرکت مس در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: انجام بیش از 4 هزار میلیارد تومان طرح توسعه‌ای در مس سونگون

2019060109375785سعد محمدی عنوان کرد: هم‌اکنون مجتمع مس سونگون 17 طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از 4هزار میلیارد تومان دارد که در سال 98 هزار میلیارد تومان آن عملیاتی می‌شود. قطعاً با انجام این طرح‌ها رونق اقتصادی و افزایش گردش مالی را در استان شاهد خواهیم بود.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی، دکتر اردشیر سعد محمدی با اعلام این خبر گفت: در دوره نخست مدیریتم بر شرکت مس، 54 طرح توسعه‌ای تعریف شد و چشم‌انداز تولیدی شرکت مس به 700 هزار تن کاتد افزایش یافت.
وی تأکید کرد: باید تمام خرید تجهیزات و قطعات از استان آذربایجان شرقی انجام شود و اگر در تولید برخی نیازها دچار ضعف هستیم با اعلام فراخوان و شناسایی توانمندی‌های استان و حمایت شرکت مس نیازهای مورد نیاز ساخته و تولید شود.
وی اظهار کرد: امسال بیش از 260 هزار تن مس کاتدی تولید خواهیم کرد و به‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی تمامی تمهیدات لازم برای تحقق برنامه تولید اندیشیده شده است.

سعد محمدی با بیان اینکه برای فروش محصولات مشکل خاصی در سال جاری نداریم، افزود: نیاز بازار داخل را هم به‌طور کامل تأمین خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد: خواسته من از مسئولان استانی همکاری و همدلی برای رفع برخی موانع و دغدغه‌های دستگاه‌های دولتی استان است تا هر چه سریع‌تر وضعیت محدوده‌های اکتشافی استان مشخص شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به این‌که برای ایجاد رونق اقتصادی و افزایش گردش مالی در استان نیازمند تعیین و تکلیف هر چه سریع‌تر محدودهای اکتشافی هستیم گفت: در انجام طرح‌های توسعه‌ای هیچ‌گونه تخریب محیط زیستی نخواهیم داشت و بدون شک شرافت کاری‌ام را در راستای بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از منابع خدادادی خواهم گذاشت و طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون بر پایه بالاترین ضوابط و استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.
وی افزود: شرکت مس آمادگی حمایت از تمام معادن مس کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی به‌ویژه درزمینه فعالیت‌های اکتشافی و جذب سرمایه‌گذار را دارد.
مس سونگون در بین 4 تیم برتر جهان قرار می‌گیرد
دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و اقدامات انجام شده در زمینه تقویت ورزش استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: تیم مس سونگون در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا به دنبال حفظ عنوان قهرمانی خود بوده و برای رسیدن به این مهم صنایع ملی مس ایران در تمامی مراحل از این تیم حمایت خواهد کرد.
وی افزود: مس سونگون از تیم‌های پرافتخار فوتسال کشور است و امیدوار هستیم در مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار می‌شود، بتوانیم قهرمانی خود را تکرار کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: همچنین برای اولین بار مسابقات باشگاه‌های فوتسال جهان برگزار می‌شود و مس سونگون به‌عنوان نماینده ایران و آسیا در این مسابقات حضورداشته و از مدیر باشگاه خواسته‌ام تا این تیم در بین 4 تیم برتر جهان قرارگرفته و مقامی شایسته را برای فوتسال ایران کسب کند.