29 اسفند 1402
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 19 تیر 1398 ساعت 09:21

خلج طهرانی: زيرساختهاي توسعه و توليدفولاد با ظرفیت 10 میلیون تن تامین است

WhatsApp Image 2019-07-10 at 09.33.34تفاهم نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با مشارکت بخش خصوصی با حضور خداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو، عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه، خلج طهراني مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و همتی استاندار هرمزگان منعقد شد.

به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ، حسن خلج طهراني در حاشیه این مراسم عنوان كرد: يك شركت جديد براي برنامه ريزي توليد تا سقف ١٠ ميليون تن فولاد تاسيس خواهد شد كه تاكنون شركتهاي فولاد هرمزگان و صبا فولاد در اين شركت جديد اعلام آمادگي كرده و سهم دارند و بالطبع بقيه شركتهاي فولادي نيز به اندازه آورده هاي خود امكان ورود دارند و شامل سهم خواهند شد.
وی در خصوص شرايط و تعهدات منطقه ويژه اشاره كرد: وظيفه منطقه ويژه در اين برنامه تامين زيرساختهاست و وظيفه دولت در منطقه را اجرايي خواهد كرد. زيرساختهاي توليد موردنياز آب، برق، گاز و زمين تامین است. پيش از اين زميني به صبافولاد اختصاص داده شده است كه مي توانند ازهمان در پروژه استفاده كنند.
خلج طهرانی افزود: درخصوص آب هم به لحاظ موقعيت منطقه، آب شيرين كن هاي موجود امكان تامين تا ١٠ ميليون تن را دارند. در بحث برق هم ظرفيت ١٦٠ مگاواتي فراهم است كه تاكنون با توجه به اينكه نيازي به آن نبود به شبكه سراسري برق منتقل شده بود و حال با توجه به نياز توليد فولاد به اين بخش اختصاص داده خواهد شد، براي گاز هم ٣٠ اينچ گاز كلاس D از خط صلح تامين شده كه به راحتي جوابگوي نياز پروژه خواهد بود.
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس زمان تعريف شده براي پروژه را تا افق ١٤٠٤ عنوان كرد و گفت: در افق ١٤٠٤ ده ميليون تن توليد به بندر عباس اختصاص داده شده كه ٥ تا ٥.٥ ميليون تن آن در حال حاضر توليد مي شود و ادامه برنامه پروژه توليد ٤ تا ٤.٥ ميليون تن تا افق ١٤٠٤ است.
وی در پایان با اشاره به اشتغالزایی این پروژه گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که با ایجاد طرح های توسعه و بهره برداری در افق 1404 این رقم اشتغازایی به 30 هزار نفر می رسد.