29 اسفند 1402
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 19 تیر 1398 ساعت 13:33

افتتاح سه طرح توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در یزد

3 tarhhمعاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان یزد، سه طرح توسعه‌ای واحدهای تولیدی و صنعتی اشکذر، یزد و میبد را افتتاح کرد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان یزد و در همراهی با جمعی از مسئولان استان، طرح توسعه‌ای یک شرکت صنعتی تولید سیم و مفتول غیرفنری را افتتاح کرد.


این طرح توسعه‌ای با اعتبار کل دو هزار و 650 میلیارد ریال در شهرک صنعتی فولاد اشکذر ساخته شده و تاکنون 15 میلیون یورو اعتبار ارزی و 400 میلیارد ریال سرماه گذاری ثابت در آن انجام شده است.
تولید انواع سیم و مفتول غیر فنری از فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی، پیچ فولادی ساده کربنی M12 و کوچک تر، پیچ فولادی ساده کربنی بزرگتر از M12 ، انواع مهره فولادی ساده کربنی M12 و کوچکتر و انواع مهره فولادی ساده کربنی بزرگ تر از M12 از جمله محصولات تولیدی این واحد صنعتی و فولادی است.
گفتنی است؛ این واحد فولادی برای 250 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
طرح توسعه جوهر دیجیتال کاشی میبد به بهره‌برداری رسید
معاون طرح و برنامه وزیر صمت همچنین طرح توسعه یک شرکت صنعتی رنگ و لعاب با تولید جوهر دیجیتال کاشی را در شهرک صنعتی جهان آباد میبد را بازدید و افتتاح کرد.
این طرح توسعه با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال دارای ظرفیت تولید سالانه 1500 تن کاشی است.
از مجموع کل سرمایه گذاری انجام شده در این طرح 6234 هزار آن ارزی و 149 میلیارد ریال آن سرمایه گذاری ثابت است که برای بیش از 30 نفر اشتغال ثابت و پایدار ایجاد کرده است.
افتتاح طرح توسعه‌ای تولید نخ پلی استر در یزد
سعید زرندی در ادامه ضمن بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی فعال استان یزد، طرح توسعه شرکت تولیدی نخ پلی استر یزد را افتتاح کرد.
این واحد تولیدی انواع نخ پلی استر در شهرک صنعتی یزد مستقر و طرح توسعه‌ای آن با صرف اعتباری بالغ 600 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
این واحد تولیدی در شهرک صنعتی یزد مستقر و نخ پلی استر تکسچره(اصطکاکی)، نخ فیلامنتی پلی استر نیمه آرایش یافته با فرآیند بچ (از چیپس یا گرانول) از جمله محصولات این واحد تولیدی در یزد است.
ایجاد اشتغال پایدار برای 80 نفر به صورت مستقیم از جمله مهمترین ویژگی‌های این واحد تولیدی در استان یزد است.