04 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 16 مرداد 1398 ساعت 15:01

تولید یک میلیون تن شمش فولادی تا پایان 1400 در مجتمع فولاد بناب

bonabتا پایان سال 1400 توان تولید شمش فولادی مجتمع فولاد صنعت بناب به یک میلیون تن خواهد رسید.
به گزارش جهان معدن به نقل از ایلنا، سید ابوتراب فاضل مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره این مجتمع در نشست مشترکی که با حضور فعالان رسانه‌ای شهرستان بناب برگزارشد، گفت: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور در همراهی با صنعتگران و تولید کنندگان را می‌توانند ایفا کنند، بازتاب پیشرفت‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های تولید کنندگان می‌تواند نقش موثری داشته و امید را در جامعه القا کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در خصوص وضعیت فعلی این مجتمع عنوان کرد: بزرگترین مجموعه فولادی بخش خصوص کشور هستیم و توان دستیابی به ظرفیت واقعی را داریم و تا پایان سال 1400 تولید یک میلیون تن شمش فولادی در این مجتمع به صورت سالانه انجام خواهیم داد.
سید ابوتراب فاضل در مقایسه با شرایط مشابه سال قبل از افزایش 50 درصدی تولید خبرداد و افزود: نسبت به شرایط مشابه سال قبل با راه اندازی مجدد واحد ذوب قوس، افزایش بیش از 50 درصدی تولید در بخش ذوب و ریخته گری داشته‌ایم و برای اولین بار در 8 سال گذشته به سود عملیاتی رسیدیم که با بهره برداری از کوره 5 واحد القایی تا پایان مرداد ماه توان ذوبی مجموعه افزایش خواهد یافت.
نایب رییس هیات مدیره فولا صنعت بناب تکیه بر توان داخلی و بومی سازی را یک امر حائز اهمیت دانست وگفت: در یک سال گذشته با تکیه بر توان و دانش مهندسین شرکت حدود 37 پروژه زیر سقفی اجرا شده است که تماما توسط مهندسین و پرسنل متخصص و پرتلاش مجتمع انجام گردیده و بومی سازی را در دستور کار خود قرار دادیم که در این راه موفق هم بوده‌ایم.
فاضل در رابطه با برنامه‌های توسعه‌ای شرکت نیز بیان داشت: با حصول شرایط موجود، فولاد صنعت بناب به پایداری رسیده و بیش از 700 میلیارد ریال پروژه و طرح‌های توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و برنامه ریزی برای شروع به کار مجدد خط نورد 18 استند تا یک ماه آینده انجام شده است و طرح احداث کوره جدید قوس 50 تنی ذوب در کنار کوره قوس فعلی در حال عقد قرارداد و شروع مراحل اجرایی می‌باشد که با ایجاد این پروژه توان ذوبی در واحد قوس دو برابر خواهد شد.
سید ابوتراب فاضل از افزایش صادرات در 4 ماه نخست سال جاری خبرداد و گفت: در راستای سیاست گذاری انجام شده و صادرات محصولات تولیدی، از اول سال جاری تا پایان 4 ماه نخست سال جاری 10 هزار تن محصول صادرات انجام شده است که این میزان نسبت به کل سال قبل افزایش چشمگیری داشته است و در ادامه نیز ارسال محصول به بازارهای خارجی انجام خواهد شد و از کشورهای افغانستان و پاکستان متقاضی محصول داریم که در کنار کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان از مقاصد صادراتی ما خواهند بود.
وی در خصوص مسائل محیط زیستی و نیرو انسانی نیز افزود: اجرای طرح جامع محیط زیستی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت می‌باشد و با جدیت با همکاری اداره محیط زیست انجام می‌شود.
اهمیت و توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی داریم و حقوق و مزایای پرسنلی، برنامه‌های رفاهی و بسته‌های رفاهی و انگیزشی در کمک به معیشت کارگران همراه با برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای دانش فنی مرتبا در حال اجراست و کاهش چشمگیری در حوادث کاری داشته‌ایم.