01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 19 آبان 1398 ساعت 15:45

افتتاح 10 شعبه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تا پایان سال

IMG 4832مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اعلام کرد : تا پایان سال جاری در 10 استان کشور شعبات این صندوق تاسیس می شود.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، رضا نقی پور در اولین نشست با مدیران عامل 5 صندوق حمایتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک صنعت ومعدن با اشاره به سفر اخیر خود به همراه وزیر صنعت ، معدن و تجارت به تبریز و افتتاح اولین شعبه صندوق در آذربایجان شرقی افزود : از آنجا که شرکت مادر تخصصی هستیم نیاز به ایجاد شعباتی در مراکز استانها و شهرستانها داریم .

وی ادامه داد : از سویی با سیل تقاضای شرکتهای دانش بنیان و فناور روبرو هستیم که در خواست اتصال به مرکز را دارند و نیاز هست که در شهرستانها هم نمایندگی داشته باشیم.
نقی پور افزود : طی روزهای گذشته در نمایشگاه رینوتکس و جشنواره ربع رشیدی شرکت کردیم اما متاسفانه با وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی تجلیل از شرکتهای برتر و برقراری میزهای مختلف در حوزه های صنعتی و تولیدی و به خصوص ساخت داخل به تعویق افتاد.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اضافه کرد : اکنون بحث تجمیع صندوق ها مطرح است و این در حالی است که اساسا جنس فعالیت صندوقها با هم فرق دارد و حوزه فعالیت هر کدام چیز دیگری است ،اما از سویی می توان با هم افزایی از تجریبات هم بهره ببریم چون همه از یک خانواده هستیم و نمی توانیم جزیره ای عمل کنیم .
وی با اشاره به فعالیتهای جدید این صندوق حمایتی افزود : شورای مشورتی متشکل از صاحب منصبان و وزرای سابق را تشکیل دادیم تا از تجربیاتشان بهره ببریم ، همچنین کارگروهی تشکیل شده و آیین نامه های جدیدی مدون کردیم .

 

تغییر نام صندوق حمایت از صنایع الکترنیک به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته
وی با اشاره به تغییر نام صندوق افزود : صندوق حمایت از صنایع الکترنیک به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تغییر نام داد.

در ادامه مهدی فرنیان عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تشریح فعالیت صندوق متبوع خود در سال 97 گفت : سال گذشته 641 میلیارد ریال تسهیلات و 709 میلیارد ریال ضمانت نامه اعطا شد ، همچنین در شش ماهه سال جاری 347 میلیارد ریال قرار داد تسهیلات مالی و 525 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شد .
وی در ادامه به تشریح اهم اقدامات مشترک در رابطه با فعالیت های عملیاتی صندوقها پرداخت .
به گفته فرنیان ضرورت افزایش سرمایه صندوقها، گسترش تعاملات و همکاری های بین المللی ، ضرورت به اشتراک گذاری امکانات و اطلاعات، اصلاح فرایندها و ساختار داخلی و همکاریهای راهبردی و عملیاتی از مهمترین عناوینی هستند که صندوقها می توانند بر اساس آنها به تعامل و همکاریهای مشترک بپردازند .
فرنیان تصریح کرد : نیاز سالانه صنایع پیشرفته 70 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که سرمایه فعلی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته 125 میلیارد تومان و توان اعطای تسهیلات از سوی این صندوق 100 میلیارد تومان است .


ضرورت تزریق 700میلیارد تومان سرمایه به صندوق
به گفته وی برای تامین مالی و اعتباری یک درصد نقدینگی صنایع پیشرفته کشور ، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به تزریق 700 میلیارد تومان سرمایه نیازمند است تا بتواند توان اعطای 600 میلیارد تومان تسهیلات را داشته باشد .