10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 19 آبان 1398 ساعت 16:02

سه کارگاه تولیدی در سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید

 880886565سه کارگاه تولیدی در شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور و جمعی از مدیران محلی روز یکشنبه با ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش جهان معدن و به نقل از ایرنا، این طرح ها شامل طرح تولید پوشاک با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی هفت تن، کارگاه تولید سنگ های مصنوعی ساختمان با چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی پنج نفر و کارگاه تولید جعبه های پلاستیکی با تسهیلات چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: به منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق زلزله زده و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان آن سهم استان کرمانشاه است.
علی اصحابی افزود: سرپل ذهاب جزء بالاترین رده تخصیصی اعتبارات شهرستانی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: تاکنون در سرپل ذهاب ۳۲ میلیارد تومان در بخش اشتغال توسعه روستایی زلزله زدگان پرداخت شده که نزدیک به یک هزار ۵۵۰ فرصت شغلی فراهم کرده است.
فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: سه کارگاه تولیدی در آستانه دومین سالگرد زلزله و به میمنت هفته وحدت به همت صندوق کارآفرینی امید در مجموع ۱۳ فرصت شغلی ایجاد می کند.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دید و به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی وش شهری را تا پایان امسال تکمیل می‌کنند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بشی از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.