06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 09 خرداد 1397 ساعت 13:02

رئیس خانه معدن ایران در همایش هفته معدن خراسان رضوی عنوان کرد: شکوفایی ظرفیت های معدنی خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری

ba0f7ef6-ba81-4acf-83a6-5c8d1b0e2b84تشکل ها در توسعه اقتصادی می توانند نقش آفرینی بسیاری داشته باشند و اگر قرار است جامعه ما رشد کند باید ما تشکل ها در سیاستگذاری ها نقش داشته باشیم.

ما بازیگران عرصه معدن در بهسازی محیط خودمان سهم داریم و در مقابل این ثروت معدنی دین داریم.

با توجه به پتانسیل های معدنی خراسان رضوی می توان با سرمایه گذاری در صنایع معدنی روند توسعه این استان را شتاب بخشید.

خانه معدن ایران 23 کمیته تخصصی دارد و در هر یک از این کمیته ها افراد متخصص و باتجربه می توانند در توسعه معدنکاری بخش خصوصی کشور نقش آفرینی کند.

خانه معدن ایران اتاق شیشه‌ای دارد و در صدد است عملکرد خود را در بخش معدن به صورت شفاف بیان کند.

امروز خانه معدن ایران با وزارت کشور نزدیک شده و در تلاش است با تعامل و همفکری همکاری هایی در راستای توسعه بخش معدن با این وزارتخانه داشته باشد.

باید کنسرسیوم های معدنی شکل بگیرند و شرایطی فراهم شود تا دولت باری دیگر به کنسرسیوم سازی بخش خصوصی اعتماد کند که این امر لازمه تقویت بدنه کارشناسی ماست.

عمده پرونده هایی که در بخش معدن وجود دارد، موانع کار نشانگر این است که معدنکار در حین معدنکاری با مواجه شدن مشکلی به دلیل عدم آگاهی نتوانسته مشکل خود را حل کند.

امروز معدنکاری در کشور با رعایت مسائل زیست محیطی باید ترویج پیدا کند زیرا حفظ سرزمین ما نیاز به معدنکاری سبز دارد.

اطلاع رسانی شفاف و درست سبب می شود از راه اندازی طرح های غیراقتصادی جلوگیری شود. اگر اطلاعات درستی از جانمایی و زیرساخت های هفت طرح فولادی داشتیم، این طرح ها را با توجه به اقتصادی بودن آنها اجرا می کردیم.

ما تشکل ها باید فضا را برای جذب سرمایه هموار کنیم و در کنار حاکمیت بایستیم زیرا ما اجاره نشین حاکمیت هستیم و برای اینکه با چالش مواجه نشویم، با همفکری مسائل را حل کنیم.

مسوولیت های اجتماعی را معدنکاران استان جدی بگیرند و وظیفه ما این است که دانشجویان را بکار بگیریم و بستر اشتغال آنها را فراهم کنیم. ارتباط صنعت با دانشگاه ما را به توسعه نزدیک می کند حتی هزینه تولیدمان را کاهش می دهد.