01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 17 تیر 1399 ساعت 15:09

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مهمترین جهت گیری امسال است

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین جهت‌گیری‌های وزارتخانه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و خصوصاً طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، علیرضا هادی در جلسه ویدئوکنفرانسی با معاونان برنامه‌ریزی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها، افزود: بیش از 12 هزار و 800 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با 24 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال بیش از 470 هزار نفری در سراسر کشور وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: از این میان نزدیک به 3900 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصدی که حدود 83 هزار میلیارد تومان و اشتغال 165 هزار نفردر کشور در حال راه اندازی می باشد.

 

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استان‌ها تمام تلاش خود را برای رصد، پایش و رفع موانع تکمیل طرح‌ها داشته باشند و این موضوع یکی از مهمترین برنامه سازمانهای استانی باشد. هادی بیان کرد: برای امسال پویش ملی «تولید، تداوم امید» شکل گرفته که از میان همه طرح‌های موجود، تعداد 200 طرح ملی و مهم که به لحاظ سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، صادرات و ... برای وزارتخانه اولویت‌ داشته، انتخاب شده است و تمام تلاش خود را به صورت ویژه برای اتمام این طرح ها، در سال جاری انجام خواهیم داد.

 

وی گفت: استان‌ها برای این پویش با جدیت عمل کنند و موانع اتمام این 200 طرح را به صورت ویژه بررسی کنند تا همه آن ها طبق زمان بندی انجام پذیرد.

 

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در این جلسه اضافه کرد: صنایع اشباع را مشخص کردیم و به صورت رسمی هم اعلام نمودیم و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم وارد این صنایع نشوند.

هادی تأکید کرد: به دنبال ممنوعیت برای عدم صدور جواز برای صنایع اشباع نیستیم ولی همه استان‌ها به سرمایه‌گذاران جدید توصیه نمایند وارد این صنایع نشوند و ما هم در تخصیص تسهیلات و ... حمایت از این صنایع نخواهیم کرد. وی افزود: باید سرمایه‌گذاران را به طرف صنایع اولویت‌دار و پیشران کشور سوق داد.

 

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: استان‌ها تلاش کنند سرمایه‌گذاران جدید به جای آنکه کار خود را از نقطه صفر شروع نمایند به طرف واحدهای تعطیل و یا طرح‌های نیمه‌تمام برود تا در زمان و سرمایه دچار، اتلاف نشویم.