09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 26 شهریور 1399 ساعت 09:53

اجرایی شدن 10 طرح فروش و عرضه بیش از 277 هزار دستگاه خودرو توسط دو شرکت بزرگ خودروساز

کل تعهدات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در ۱۷ شهریور ماه معادل ۷۴۷ هزار و ۵۴۰ دستگاه و تعهدات معوق به میزان ۱۰۸ هزار و ۷۴۶ دستگاه می باشدکه این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸ و ۷۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، بر اساس گزارش ارایه شده از سوی دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت به کمیته خودرو، تمام تعهدات و تعهدات معوق شرکت ایران خودرو ۳۶۶ هزار و 302 دستگاه و ۳۸ هزار و ۹۱۲ دستگاه می‌باشد که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۸ و 79 درصد کاهش نشان می دهد.

کل تعهدات و تعهدات معوق شرکت سایپا در حال حاضر ۳۸۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه و 69 هزار و 804 دستگاه می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 و ۷۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش ساخت داخل توسط سازمان ایدرو در مجموع در میزهای ساخت داخل برگزار شده ۱۵۴ پروژه برای ۲۸۲ قطعه با حجم قرارداد به میزان 4 هزار و 724 میلیارد تومان منعقد شده است که تاکنون ۸۳ پروژه به تولید انبوه رسیده و کاهش ارزبری بر اساس تیراژ یک سال تولید ۳۴۳ میلیون یورو و کاهش ارزبری محقق شده تا کنون 80.38 میلیون یورو می باشد.

تاکنون 10 طرح فروش برای 277 هزار و 100 دستگاه خودرو توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اجرایی شده است.

در این بین شرکت ایران‌خودرو از مجموع تعهدات ایجاد شده طی 2 طرح فروش فوق‌العاده به میزان ۲۹ هزار دستگاه، تاکنون ۲۷ هزار و 131 دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است و شرکت سایپا از ۱۰ هزار دستگاه تعهد ایجاد شده در یک مرحله فروش فوق‌العاده ۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه را تحویل داده است.