01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 29 مهر 1399 ساعت 10:59

برنامه وزارت صمت برای فعال سازی ۱۵۰۰ واحد صنعتی غیر فعال

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دستور کار نود و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور را تشریح کرد.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، بابک دین پرست اعلام کرد: در جلسه امروز ستاد تسهیل، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، در خصوص نحوه اجرای دستورات رییس جمهور برای بازگشت ۲۰۰۰ واحد تولیدی تملک شده توسط شبکه بانکی گزارش مشترکی را ارائه خواهند کرد.

وی گفت: همچنین در نود و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص فعال سازی ۱۵۰۰ واحد صنعتی غیر فعال از مجموع ده هزار واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تشریح می شود.

دین پرست روند احیا، مولد سازی و تعیین تکلیف قانونی حدود 4 هزار و 500 معدن غیر فعال از مجموع ۱۰ هزار معدن کشور را دیگر دستور کار نود و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تصریح کرد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و با احیا ۱۵۰۰ واحد صنعتی راکد در سال 99، برای قریب به ۲۷ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

دین پرست اعلام کرد: همچنین با فعالسازی ۴۵۰۰ معدن غیر فعال نیز، شاهد اشتغال‌زایی ۸۸۸ هزار نفر خواهیم بود که ۱۱۱ هزار مورد آن اشتغال مستقیم خواهد بود.