05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 23 دی 1399 ساعت 22:45

دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن اسلب

اجرای‌برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده توسعه اقتصادی برای رسیدن به جایگاه مناسب تولید فولاد در کشور به میزان ۵۵ میلیون تن در سال، کاهش واردات بی‌رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت، بومی‌سازی صنعت تولید آهن و فولاد در کشور و ایجاد اشتغال‌زایی مناسب در استان‌های محروم و ... را می‌توان از جمله موارد ضرورت اجرای طرح ۸۰۰ هزار تنی فولاد سفیددشت دانست.

به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ، فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه تولیدکننده‌ آهن‌اسفنجی در کشور و یکی از طرح‌های هفت‌گانه فولاد استانی است که در ۳۵ کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد که عملیات اجرایی آن در تیرماه ۸۶ در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار آغاز شد. این شرکت دارای ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن تختال شامل نواحی انباشت و برداشت و احیای مستقیم به روش میدرکس است که در این واحد گندله وارد شده به سایت از طریق گاز احیایی در داخل کوره تبدیل به آهن‌اسفنجی می‌شود، ذوب و ریخته‌گری که در این واحد آهن‌اسفنجی به دست آمده در واحد احیا به همراه قراضه آهن و دیگر افزودنی‌ها در کوره قوس الکتریکی EAF ذوب شده و پس از تصفیه‌سازی به صورت اسلب ریخته‌گری می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان فاز ۲ ظرفیت تولید در بخش احیای مستقیم ۲ میلیون تن، ذوب و ریخته‌گری ۲ میلیون تن، ورق ۲ میلیون تن و انواع ورق پوشش‌دار به ۲/ ۱ میلیون تن برسد. منطقه‌ای که فولاد سفیددشت در آن واقع شده استعداد مناسب برای توسعه و زمینه ایجاد پروژه‌های دیگری برای توسعه استان را دارد.

فولاد مبارکه اصفهان نقش بسیار ویژه‌ای در تولید فولاد، دانش فنی و تکنولوژی صنعت فولاد دارد و با توجه به حضور نیروهای فنی و با دانش درصدد انتقال تجارب و دانش فنی این صنعت به اکثر نقاط کشور است. حضور این شرکت در فولاد سپیددشت استان چهارمحال و بختیاری بسیار حائز اهمیت است. همچنین حضور فولاد مبارکه زمینه تکمیل چرخه فولاد و توسعه منطقه و ایجاد اشتغال این استان را فراهم می‌کند و با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این طرح تولید ناخالص استان افزایش می‌یابد و امید است شاهد رشد توسعه صنعتی باشیم.