28 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 16 اسفند 1399 ساعت 14:04

بازگشت 1420 واحد غیرفعال به چرخه تولید با پیگیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در راستای توسعه تولید گفت: با پیگیری ستاد تسهیل، تنها در شهرک‌های صنعتی با فعال‌سازی 1420 واحد تولیدی راکد، فرصت اشتغال برای ۲۴ هزار نفر ایجاد شد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، علیرضا رزم حسینی در یکصد و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات موثر انجام شده در این ستاد، افزود: خوشبختانه کارنامه عملکرد ستاد به ویژه اقدامات انجام شده در استان‌ها رضایت بخش بوده که این موضوع قابل تقدیر است.

وی جایگاه و مسئولیت ستاد فوق را در شرایطی که کشور تحت فشار تحریم‌‌ها است، بسیار حساس توصیف کرد و افزود: حکومت در این شرایط، تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید، وظیفه خود دانست و خوشبختانه در حال حاضر کشور شاهد رشد قابل ملاحظه تولید در ۲۹ رشته صنعتی است.

همکاری قوا در عرصه تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در ستاد تسهیل به دنبال تقویت و توسعه تولید در چارچوب قوانین در کنار حفظ حقوق عمومی هستیم و خوشبختانه در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز همکاری خوبی با ستاد فوق دارد.

رزم‌حسینی همچنین به حمایت دستگاه ها از بخش تولید اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات دستگاه قضا، جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی به بهانه ارتکاب تخلف توسط مدیران آن واحدهاست. به این معنا که اگر مدیر واحد تولیدی مرتکب انجام تخلفی شود، بدون تعطیل شدن واحد تولیدی، روند رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

رونق تولید در استان ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدیدهای میدانی در سطح ملی، رشد تولید در بخش‌های مختلف را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: واحد‌های تولیدی کشور در صنایع مختلف همچون فلزات، لوازم خانگی، قطعه سازی خودرو و... در چند شیفت مشغول به فعالیت در عرصه تولید هستند که این رویه حاکی از رونق تولید در کشور است.

رزم‌حسینی اقدامات ستاد تسهیل، پشتیبانی دولت و کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها را موجب ایجاد دلگرمی در بخش تولید و همچنین برگشت پویایی و تحرک در واحد‌های تولیدی دانست.

وی سیاست‌های صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید را موثر خواند و افزود: سامانه تجارت و موضوع واردات در مقابل صادرات یکی از اقدامات موثر این وزارتخانه است. این سیاست موجب ثبت سفارش ۸ میلیارد یورویی و رفع تعهد ارزی بسیاری از واردکنندگان شد و به تبع آن در حوزه تولید نیز آثار مثبتی داشت.