10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 23 آبان 1397 ساعت 14:10

وزیر صمت: یک صد میلیون تن پروژه فولادی در دست اجرا داریم

rahvarرحمانی گفت: در حال حاضر در زنجیره فولاد یک صد میلیون تن پروژه در دست اجرا داریم و تولید فولاد ما 2.5 برابر نیاز کشور است.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم افتتاح واحد صنعتی نوین چوب که با سرمایه گذاری حدود 15 میلیارد ریال و 20 میلیون یورو به بهره برداری رسید، گفت: در راستای تامین هزینه مردم و با توجه به رایج شدن بحث شهرنشینی، سرمایه گذاری‌ها در حوزه تولید MDF بیشتر شده است.


به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت در حال حاضر در تولید ورق MDF رتبه 21 را در کشور داریم که بر اساس برنامه ریزی‌ها بنا داریم تا سال 1404 به رتبه 12 در این حوزه برسیم.
وی با اشاره به رشد 36 درصدی در تولیدMDF خام درسال 96 نسبت به سال 95 گفت: با توجه به استقبال بازار مصرف، احداث کارخانه تولید MDF در کشور نیز با استقبال روبه شده که در این راستا واردات این محصول جز کالاهای ممنوعه قرار گرفته است.
رحمانی تصریح کرد:علاوه بر این سود بازرگانی در خصوص تهیه مواد اولیه مورد نیاز MDF نیزحذف شده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنعت MDFرا تولید چوب عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل به بحث کاشت درختان مورد نیاز این صنعت ورود کرده‌ایم.
وجود 2 هزار و 150 واحد در خوزستان
رحمانی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 150 واحد با 22 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و یک صد هزار فرصت شغلی در خوزستان وجود دارد.
وی با اشاره به واحدهای با پیشرفت فیزیکی بیش از 20 درصد خاطر نشان کرد: 808 واحد با سرمایه گذاری 27 هزار و 700 میلیارد تومان و پیش بینی فرصت اشتغال زایی برای 43 هزار و 400 نفر درحال احداث در خوزستان داریم.
به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت از این تعداد 320 واحد دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصدی هستند که جزء اولویت‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است .
رحمانی ادامه داد: تمامی امکانات باید فراهم شوند تا این واحدها تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرند که برای راه اندازی این واحدها 18 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 20 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.
وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال برای رونق اقتصادی، اشتغال روستایی، اشتغال پایدار و تبصره 18 چند ردیف بودجه ابلاغ شده و تمامی این ظرفیت‌ها در راستای تکمیل طرح‌ها با پیشرفت 60 درصدی استفاده می‌شود.
یک صد میلیون تن پروژه در زنجیره فولاد
رحمانی در بخش دیگری از سخنانش به صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زنجیره فولاد یک صد میلیون تن پروژه در دست اجرا داریم و تولید فولاد ما 2.5 برابر نیاز کشور است.
رحمانی افزود: سال گذشته 4.5 میلیون تن فولاد صادر شد و در هفت ماهه اول یک میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات محصولات فولادی داشتیم.
وزیر صنعت تاکید کرد: انتظار دولت این است که واحدهای فولاد سازی در بازگشت ارز به کشور همکاری داشته باشند. البته عملکرد فولاد خوزستان در این زمینه خوب بود.
به گفته رحمانی باید در تمامی زمینه‌ها معدن، مورد توجه قرار گیرد و در دوره جدید تلاش داریم تا نقطه عطفی در حوزه معادن و واحدهای صنعتی معدنی ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید در زمینه جذب سرمایه گذارداخلی و خارجی و حتی ورود فن آوری‌های نوین فعال باشد. البته خوزستان در این حرکت‌ها پیشتاز است و با توجه به ظرفیت‌های مرزی و دریایی، این استان شرایط خوبی در زمینه صادرات دارد.
راه اندازی 6هزار واحد صنعتی درسال 96
وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی حدود 6 هزار واحد تولیدی در کشور در سال گذشته گفت: واحدهای با پیشرفت بالای 60 درصد جزیی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند و باید از همه ظرفیت‌های استان برای اجرای این پروژه‌ها استفاده کرد.