31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 05 آذر 1397 ساعت 17:01

مدیرعامل ذوب آهن خبر داد: ظرفیت تولید دو برابری در ذوب آهن اصفهان

yazzobمدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان از ظرفیت تولید دو برابری فولاد در این شرکت خبر داد.
به گزارش جهان معدن به نقل از سنا، منصور یزدی زاده در نشست خبری به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: این توان وجود دارد که در صورت تامین مواد اولیه، میزان تولید فولاد از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فعلی به حدود ۴ میلیون تن برسد و به تازگی سرمایه این شرکت از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.


وی اضافه کرد: مشکل اصلی ما تامین پایدار مواد اولیه است به این دلیل که خصوصی سازی ها به صورت موزون انجام نشده و معادنی که واگذار شده اقدام به صادرات سنگ آهن می کنند و به آنها تاکید نشده که ابتدا به تعهدات داخلی عمل کنند.
یزدی زاده گفت: برخی صاحبان معادن خودشان اقدام به ایجاد واحدهای فولادسازی و نورد کرده‌اند در حالیکه شرکت ذوب آهن اصفهان تنها شرکتی است که از فرآیند کوره بلند برای تولید فولاد استفاده می‌کند.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به متنوع‌سازی محصولات در ذوب آهن اصفهان افزود: غیر از تولید مواد ساختمانی، نیمی از محصولات ذوب آهن اصفهان صنعتی شده است.
یزدی زاده با اشاره به تولید ریل مترو و راه آهن که جدیدترین اتفاق شرکت است گفت: قراردادی برای تامین ۴۰ هزار تن برای راه‌آهن و ۱۵ هزار تن برای وزارت راه داریم.
وی با اشاره به تولید فولاد مقاطع ساختمانی در کشور اظهار داشت: در این زمینه از واردات بی‌نیاز و به بزرگترین صادر کننده منطقه تبدیل شده ایم به طوری که سال گذشته ۸ میلیارد دلار انواع فولاد به صورت ورق از کشور صادر شده است.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: امسال با دریافت گواهینامه مربوطه این قابلیت را داریم که انواع میلگرد را به اروپا صادر کنیم.
وی افزود: با بومی سازی تولید تیرآهن h در این شرکت ۳ میلیون یورو صرفه‌جویی شده است.
یزدی زاده گفت: همچنین طرح تزریق پودر زغال تا بهمن در این شرکت راه اندازی می شود که سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین به اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف آب و انرژی اشاره کرد.