09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 28 دی 1400 ساعت 13:48

افزایش تولید خودروهای الکتریکی، عامل افزایش بالای قیمت نیکل

افزایش تولید خودروهای الکتریکی و کاهش ذخایر نیکل، قیمت این فلز را به بالاترین میزان 10 سال گذشته رساند.

به گزارش جهان معدن به نقل از وب سایت فایننشال تایمز، قیمت نیکل که اغلب در باتری خودروهای الکتریکی قدرتمند کاربرد دارد، روز چهارشنبه گذشته با رشد 4 درصدی به 22 هزار و 745 دلار در هرتن افزایش یافت که بالاترین قیمت نیکل طی دهه اخیر به شمار می رود.

این در حالی است که ذخایر نیکل موجود در انبارهای مورد تایید بورس فلزات لندن برای پنجاه و یکمین روز متوالی کاهش یافت.

طی یک ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای خودروهای الکتریکی و نیز برخی اطلاعیه های پروژه های جدید معدنکاری نیکل، قیمت این فلز شاهد رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی بود. در بریتانیا از هر 4 خودروی جدید در ماه دسامبر، یک دستگاه خودروی الکتریکی دارای باتری بود. این در حالی است که مجموع فروش خودروهای با منبع انرژی جدید در چین طی سال 2021 میلادی، 169 درصد افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حالی روی داد که مس به عنوان مهم ترین فلز صنعتی جهان برای نخستین بار از اکتبر 2021 تاکنون به قیمت بالای 10هزار دلار در هر تن معامله شد؛ چرا که نشانه هایی مبنی بر وجود برنامه های حمایتی چین برای اقتصاد خود مشاهده می شود.

در اوایل هفته اخیر، شرکت معدنی بی اچ پی در یک پروژه بزرگ نیکل سرمایه گذاری کرد. این در حالی است که خودروساز تسلا نیز نخستین قرارداد عرضه محصول به ایالات متحده را با قرارداد خرید 75هزار تن نیکل از ذخایر تاماراک در مینه سوتا امضا کرد.

رشد 19 برابری تقاضای نیکل؛ شرط دستیابی به توافق پاریس

براساس گزارش سازمان بین المللی انرژی، اگر کشورهای جهان بخواهند به اهداف توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی دست یابند، تقاضای نیکل باید تا سال 2040 میلادی 19 برابر شود.