09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 02 دی 1397 ساعت 15:51

وزیر صمت: ساختار خودرو سازی کشور تا دو سال آینده اصلاح می‌شود

rahcomوزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: دولت از ابتدای سال تاکنون 14 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی اختصاص داده و برای سال بعد هم این تخصیص ادامه خواهد داشت.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی درنشست هم فکری و هم اندیشی با اعضای هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش خودرو افزود: ساختار خودرو سازی کشور تا دو سال آینده اصلاح می‌شود و تولید نیز در حال اصلاح است و مقرر شد خودروسازان اموال غیر تولیدی‌شان را به فروش برسانند تا بخشی از نقدینگی تامین شود.


در ادامه نشست، نمایندگان ملت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
اتمام طرح‌های نیمه تمام، اجرای نقشه راه معدن، لزوم تفویض اختیار به معاونین وزیر، و لزوم همراهی قوه قضاییه با وزارت صنعت، معدن و تجارت از موارد طرح شده بود.
همچنین نمایندگان بر لزوم تقویت سامانه‌های اطلاعاتی و به روز کردن اطلاعات تاکید کرده و خواستار ایجاد کارگروهی برای رصد فعالیت واحدهای نیمه فعال و غیر فعال و ساماندهی آنها با برنامه و زمان بندی شدند.
رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت: باید در تولید به عرضه و تقاضا هر دو توجه کنیم و ‌تولید را بالا ببریم؛ در شرایط جنگ اقتصادی باید تصمیمات ویژه گرفت و تصمیم گیری‌ها باید سریع باشد.
همچنین فریدون احمدی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش خصوصی ابزار مدیریت بحران است و این بخش به راحتی می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و برای اصلاح ساختار تولید خودروی کشور نیز می‌توان روی این بخش حساب کرد.
وی همچنین خواستارحل مشکلات مربوط به ترخیص کالاها در گمرکات شد.