31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 08 دی 1397 ساعت 14:32

با تسهیلات صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی؛ تولید مس به روش لیچینگ پیوسته در ایران کلید خورد

litchingنخستین واحد تولید مس به روش لیچینگ پیوسته در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. 40میلیارد ریال از تسهیلات این پروژه از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی تامین شده است.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، این کارخانه از ظرفیت تولید 500 تن مس در سال برخوردار است. روش لیچینگ حوضچه‌ای مداوم، روشی صنعتی پیشرفته سازگار با محیط زیست و منطبق با مفهوم توسعه پایدار است که در آن محصول فرآیندی یعنی مس با استفاده از فرایند اسیدشویی از سنگ معدنی مس تولید می‌شود.


این کارخانه با ورودی 54 هزار تن کانسنگ فعالیت خود را آغاز کرده و میزان اشتغال‌زایی آن به طور مستقیم 58 نفر اعلام شده است.
این کارخانه در 85 کیلومتری دامغان - معلمان و در روستایی به نام دیان واقع شده است.
این مجموعه فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده و یک ماه است که از تولید آزمایشی پودر مس و پس از آن آغاز تولید شمش مس مات را در دستور کار قرار داده است.
در گذشته روش‌های مختلفی برای تولید مس از قبیل هیپ لیچینگ و تانک لیچینگ استفاده می‌شد، اما اکنون روش پیوسته به عنوان جدیدترین روش تولید مس در ایران به کار می‌رود.
این کارخانه با جدیدترین متد لیچینگ در ایران با تسهیلات 70 درصدی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی شروع به فعالیت کرد.