09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 16 آبان 1401 ساعت 15:07

ثبت رکورد تاریخی تولید بریکت گرم در صبا فولاد خلیج فارس

در فاصله یک ماه و نیم به پایان سال مالی جدید مانده رکورد تاریخی تولید بریکت گرم در صبا فولاد خلیج فارس ثبت شد.

به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی صبا فولاد خلیج فارس؛در فاصله یک ماه و نیم به پایان سال مالی جدید تولید سالانه 55 میلیون تن محصولات فولادی در افق 1404 نیازمند استفاده از سبک نوین مدیریتی در لایه های مختلف تامین و تولید خواهد بود و در این میان نباید فراموش کرد که محدودیت های انرژی و مواد اولیه اگرچه دو چالش بزرگ برای دستیابی هرچه سریعتر به چشم اندازهای توسعه و افزایش تولیدات است اما وزنه مدیریتی در چنین بزنگاههایی میزان اثربخشی خود را نشان می دهد که این مهم موجب شد گام بزرگ صبا فولاد خلیج فارس در ثبت رکورد جدید تولید بریکت گرم با بالا بردن میزان تولید در کنار افزایش بهره وری محقق شود.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس به عنوان نخستین کارخانه داخلی کشور در زمینه تولید بریکت گرم موفق شد تا با عبور از رکورد سالیانه تولید بریکت گرم گام مهمی را در جهت حرکت در مسیر ظرفیت نهایی خود بردارد.

احسان دشتیانه که از بهمن سال گذشته مدیریت این واحد تولیدی را در اختیار دارد در این باره گفت: بیشترین میزان تولید سالیانه بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در صبا فولاد در سال مالی گذشته این شرکت، ۸۵۷ هزار و ۷۷۸ تن بود که در فاصله یک ماه و نیم به پایان سال مالی جدید رکورد تولید سالیانه قبلی با یک هزار و 588 تن افزایش شکسته شد و به 859 هزار و 366 تن رسید.

لازم به ذکرست این رکورد که در 13 آبان 1401 به ثبت رسید در شرایطی حاصل شد که موضوع توزیع مواد معدنی در زنجیره فولاد از ابتدای سال هنوز محل بحث مدیران واحدهای تولیدیست.

احسان دشتیانه در این باره تصریح کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال مالی صبا فولاد در پایان آذر ماه ۱۴۰۱ بتوانیم به رکورد تولید یک میلیون تن بریکت گرم در این شرکت دست پیدا کنیم و رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی در تولید سالیانه صبا فولاد محقق شود. مدیرعامل این واحد تولیدی همچنین از حمایت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و تلاش‌های مدیران، کارشناسان و کارگران زحمتکش صبا فولاد خلیج فارس در جهت رسیدن به حد نصاب جدید تولید در این شرکت، تشکر و قدردانی نمود.