31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 26 اسفند 1397 ساعت 14:04

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: معدن در صدر برنامه‌های وزارت صنعت

comissوزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال زایی تصریح کرد: در سال آینده معدن محور اقدامات ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه آغاز شود، در این حوزه اکتشافات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تامین شود.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا رضا رحمانی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت بازسازی معادن کوچک است و البته برای این امر باید بودجه لازم نیز اختصاص یابد.


آغاز نهضت تولید کالای ساخت ایران
وزیر صمت همچنین از آغاز نهضت در تولید کالای ساخت داخل خبر داد.
وی تصریح کرد: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن تمام تلاش خود را برای تعطیلی صنایع ما می‌کند.
او با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، عنوان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید، اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستادهای مختلفی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید آسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود قطعا بازار نیز روند مناسبی خواهد داشت و به دنبال آن صادرات نیز رونق می‌گیرد.
او همچنین به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت:یکی از راه های حفظ تولید صادرات است و ۱۵ کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یکهزار سیصد میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه فقط ۲ درصد است.